فعالیت 70 درصدی تعاونی تولیدی در بخش کشاورزی گلستان

مدیر کل تعاون روستایی گلستان از فعال بودن 70 تعاونی تولیدی در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها 135 هزار هکتار زمین زراعی و باغی در اختیار دارند.

به گزارش زرین نامه؛ محمدتقی رجایی روز چهارشنبه در جمع مدیران عامل شرکت‌های تعاونی تولیدی استان، اظهار کرد: این تعاونی‌ها با افزون بر 19 هزار نفر عضو فعال، 211 روستای گلستان را تحت پوشش دارند.

وی با اشاره به بحران خشکسالی و کمبود آب در گلستان گفت: برای جلوگیری از پیامدهای زیانبار این دو معضل لازم است، نسبت به مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی اقدامات لازم انجام شود.

رجایی با اشاره به توانمندی شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی گلستان، اضافه کرد: این شرکت‌ها در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی در استان پیشگام باشند.

وی با تاکید بر تقویت و تکمیل زیرساخت‌های لازم درمدیریت بهینه مصرف آب در اراضی زیر پوشش تصریح کرد: تاکنون فقط در 40 هزار هکتار از اراضی زراعی این شرکت‌ها، زیر ساخت‌های لازم ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان، اجرای مدیریت مشارکت آب در حوزه تعاونی‌ها، جلب مشارکت‌های مردمی در ایجاد زیر ساخت های لازم برای بهره برداری و انتقال و توزیع آب، همسویی سازمانی درجهت بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب موجود و هدایت الگوی کشت را از راهکارهای قابل اجرا توسط شرکت های تعاونی تولید در بخش آب برشمرد.

در این نشست برخی مدیران عامل شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی نیز به بیان نظرات خود پرداخته و خواستار حمایت بیشتر از این مجموعه هاشدند.

تلاش برای یکپارچه سازی اراضی زراعی، کشت ارقام مقاوم سازگار با شرایط آب و هوایی بخصوص دمای بالای هوا و با نیاز آبی پایین و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار ازجمله نقطه نظرات مدیران تعاونی‌ها بود./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه