حجم آب موجود در سدهای گلستان ۱۷ درصد کاهش یافته است

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: حجم آب موجود درسدهای استان گلستان در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش زرین نامه؛ یحیی لطفی اظهار داشت: هم اکنون 87 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان گلستان موجود است که نسبت به 107 میلیون مترمکعب سال قبل از آن، 17 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: این در حالی است که حجم و پتانسیل 14 سد استان گلستان حدود 300 میلیون مترمکعب است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: در سال 93 سال آبی خوبی را شاهد نبودیم و به علت کمبود بارش‌ها و روان آب‌ها، با کمبود ذخیره‌سازی آب در سدهای استان گلستان روبرو هستیم.

لطفی گفت: در سال 93، 29 درصد حجم سدهای استان گلستان آب است که در این در حالی است که سال قبل از آن 35 درصد بوده و این میزان از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: مردم و کشاورزان باید به این مشکلات توجه داشته و برای استفاده بهینه از این میزان آب موجود تلاش و همکاری کنند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: برای پیشگیری از بحران کمبود آب، چاره‌ای جز مدیریت بهینه مصرف، اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار و تغییر نگرش در کشت نداریم./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه