زن از ریحانه بهشتی در اسلام تا آسیبی رنگارنگ در غرب

استاد حوزه و دانشگاه استان گلستان به جایگاه زن در آئین‎های مختلف پرداخت و گفت: در حالی دین اسلام از زن به عنوان ریحانه یاد کرده، در کتاب‎های تحریف شده مسیحیت زن، شری ضروری، خطری خانگی، جذبه‎ای نابودکننده و آسیبی رنگارنگ است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام مهدی فاطمی‎منش در جشن بزرگ میلاد کوثر که در حسینیه انصارالحسین (ع) خیابان ایرانمهر شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اگر هر کس وظیفه خود را در جامعه به درستی انجام دهد فضای ناموزون فرهنگی کم‎کم درست خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عفاف حضرت فاطمه (س) باید سرلوحه زندگی ما باشد، تصریح کرد: مهمترین موضوعی را که در زندگی حضرت فاطمه (س) باید سرمشق خود قرار دهیم عفاف و حجاب است عفافی که از فکر شروع می‎شود، در گفتار خود را نشان می‎دهد، در رفتار تجلی پیدا می‎کند و در پوشش به رویت مردم می‎رسد.

*عفیف بودن فقط پوشش ظاهری نیست

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عفیف بودن فقط منحصر به پوشش ظاهری نمی‎شود، افزود: عفیف بودن باید در اندیشه، گفتار و رفتار انسان‎ها متجلی شود.

فاطمی‎منش؛ نقش مادران را در تربیت فرزندان صالح مهم خواند و بیان داشت: مادران مسئول پرورش نسلی هستند که قرار است سرباز مهدی فاطمه (عج) باشد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی قیام ولی‎عصر (عج) است، خاطرنشان کرد: فرهنگی که امام راحل برای ما به ارمغان آوردند ریشه در فرهنگ حسینی دارد که برگرفته از فرهنگ فاطمی است.

*محبت حضرت فاطمه (س) شامل حال دوستدارانش می‎شود

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: محبت حضرت فاطمه (س) در هنگام مرگ، قبر، حشر، میزان و صراط شامل حال دوستدارانش می‎شود در حقیقت این بانوی بزرگوار کوثر و رحمت هستند.

فاطمی‎منش به جایگاه زن در آئین‎های مختلف پرداخت و گفت: آئین بودایی معتقد است که زن، تمساح، نهنگ، مخوف و خون‎آشام است، در آئین هند نیز زن را پس از مرگ شوهرش فدای وی می‎کردند و در کنار جسد همسرش می‎سوزاندند، در عربستان نیز بانوان شناسنامه ندارند و اسمشان تا زمانی که ازدواج نکردند در شناسنامه پدرشان است و پس از ازدواج اسم آنها وارد شناسنامه همسرشان می‎شود.

وی ادامه داد: در کتاب‎های تحریف شده مسیحیت نیز زن، شری ضروری، وسوسه‎ای طبیعی، مصیبتی نیکو، خطری خانگی، جذبه‎ای نابودکننده و آسیبی رنگارنگ است.

* دشمن، خانه و خانواده را در جوامع اسلامی هدف قرار داده است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین اسلام از زن به عنوان ریحانه یاد کرده است، گفت: بر اساس دین اسلام و بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) بهترین فرزندان، دختران هستند و زن خوشبخت کسی است که فرزند اول آن دختر باشد و هر کس دو دختر محجبه تربیت کند بهشت بر آن واجب می‎شود.

فاطمی‎منش با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و ارزش واقعی زن بیان داشت: اگر زنان جامعه‎ای اصلاح شوند آن جامعه اصلاح می‎شود، زنان به لحاظ آمار، نیمی از جامعه را تشکیل می‎دهند ولی به لحاظ آثار کل جامعه را شامل می‎شوند.

وی با بیان اینکه دشمن، خانه و خانواده را در جوامع اسلامی هدف قرار داده است، گفت: دشمن از طریق ماهواره وارد منازل شده و برای اینکه کانون خانواده را متزلزل کند به این نتیجه رسیده که باید خانواده را از طریق مادر به لجن بکشاند.

فاطمی‎منش با بیان اینکه شبکه‎های ماهواره‎ای با هدف تخریب خانواده‎ها برنامه‎ریزی شده است، اظهار کرد: نباید از وضعیت فرهنگی غافل شویم مادران باید در تربیت نسل مهدوی و فاطمی اهتمام کنند.

در پایان این مراسم به تعدادی از مادران شهدا و کسانی که هم‌نام حضرت فاطمه (س) بودند به قید قرعه هدایایی اهدا شد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه