مواد آلی خاک‎های گلستان کمتر از یک درصد است

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: مواد آلی خاک‎های استان کمتر از یک درصد است.

به گزارش زرین نامه؛ سیدصمد ضیایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: به منظور افزایش عملکرد کمی و کیفی بنا داریم در برنامه‎ای پنج‎ساله مواد آلی خاک را در گلستان به دو الی سه درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی محور استقلال و خودکفایی کشور محسوب می‎شود، تصریح کرد: باید برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در حوزه کشاورزی گام‎های موثری برداشته شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اهداف تعیین شده این شرکت افزود: این شرکت در راستای توزیع، تامین و تولید نهاده‎های کشاورزی از قبیل کود، سم، بذر و ... همچنین ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی تلاش می‎کند تا نهاده‎های کشاورزی را به سهولت و سالم‎ترین راه به کشاورزان برساند.

ضیایی اضافه کرد: فعالیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی معطوف به تهیه کودهای شیمیایی، بذر و ماشین‎آلات کشاورزی است و با توجه به اصل 44 و موضوع خصوصی‎سازی کمتر در بخش سم فعالیت می‎کند.

وی در خصوص میزان مصرف کود شیمیایی در سال 92 در استان گلستان تصریح کرد: 73 هزار و 555 تن کود ازته، 17 هزار و 501 تن کود فسفاته، یک‎هزار و 811 تن کود پتاسه و 21 تن کود ماکرو در استان گلستان مصرف شده و مجموع کودهای مصرف شده در استان 92 هزار و 888 تن برآورد می‌شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان مجموع کودهای شیمیایی مصرف شده استان در سال 93، 119 هزار و 81 تن اعلام کرد و افزود: 87 هزار و 11 تن کود ازته، 26 هزار و 47 تن کود فسفاته و 6 هزار و 23 تن کود پتاسه در استان گلستان مصرف شد.

ضیایی با بیان اینکه مصرف کود شیمیایی در گلستان پایین است، خاطرنشان کرد: هنوز با مصرف کود در دنیا فاصله زیادی داریم؛ آنچه باعث رشد کشاورزی و افزایش عملکرد کمی و کیفی می‎شود استفاده از کود و نهاده‎های کشاورزی است.

به گفته وی، سال گذشته متوسط مصرف کود شیمیایی در گلستان 75 کیلوگرم در هکتار بوده؛ در حالی‌که مصرف کود شیمیایی در دنیا 350 کیلوگرم در هکتار گزارش شده است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه