شبكه هاي اجتماعي منشا بسیاری از نابهنجاریهای امروز در جامعه است / منفعل بودن و موضع تدافعی سبب شکست در برنامه های فرهنگی می شود

دادستان مركز استان گلستان گفت: امروزه نیز شاهد رواج مسائلی چون تفکر مادی گرایی و پوچ انگاری و ترویج بی دینی بویژه در بین جوانان هستیم که یکی از راهکارهای آنان استفاده از شبکه های مجازی است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام و المسلمین حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در همایش فرهنگی خانواده های پرسنل نیروی انتظامی اظهاركرد: منفعل بودن و یا اتخاذ موضع تدافعی سبب شکست در برنامه های فرهنگی می شود و عنوان داشت با توجه به اینکه ارزشهای اسلامی و ایرانی جزء ناب ترین الگوهای فرهنگی هستند نباید در برابر دشمنان بی تفاوت بوده و با این داشته ها باید با آنان مقابله نمود.

وي با اشاره به دغدغه صرف اکثر خانواده ها درخصوص تعلیم فرزندان خود بحث پرورش و تزکیه را نیز مورد توجه قرار داده وخطاب به پرسنل انتظامي گفت: همانند مردمک چشم نباشید که دیگران را دیده و نسبت به خود و خانواده هایتان بی توجه باشید بلکه ابتدا از درون و خود و خانواده هایتان شروع کنید چرا که مهمترین آسیبها ممکن است از این بخش همگان را تهدید نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حقی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله را یاد آوری نموده و افزود: دشمنان هر زمان نتوانستند از راههای مستقیم وارد شده و به جوامع اسلامی نفوذ نمایند از طریق فرهنگی و بصورت خزنده وارد عمل گردیدند.

وي ادامه داد: امروزه نیز شاهد رواج مسائلی چون تفکر مادی گرایی و پوچ انگاری و ترویج بی دینی بویژه در بین جوانان هستیم که یکی از راهکارهای آنان استفاده از شبکه های مجازی است.

دادستان مركز استان گلستان با اشاره به اینکه انسان نسبت به مسائل و مواردی که شناخت ندارد نباید ورود پیدا کند افزود: والدین نیز در برخورد با پدیده یا تکنولوژی جدید که شناختی از آن ندارند نباید چشم بسته عمل نموده و آن را در اختیار فرزندان قرار داده و هیچ کنترلی را اعمال ندارند چرا که این امر منشا بسیاری از نابهنجاریهای امروز در جامعه و خانواده ها است.

وي در ادامه یکی از مولفه هایی بروز نابهنجاری درخانواده ها را گسست فرهنگی بین والدین و فرزندان دانست و خاطرنشان كرد: این امر زمانی که فرزندان استقلال پیدا می کنند نمود بیشتری دارد و راهکار عمده این مسئله تلاش والدین برای نزدیکی وآگاهی از سلایق و دغدغه های فرزندان است.

حجت الاسلام حقي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع ) به طرح موضوع لزوم وجود غیرت در خانواده ها و برخورد شدید با ناهنجاریها در خود خانواده ها پرداخته و بر لزوم مراقبت در رفت و آمدها و پرهیز از قرارگرفتن در اماکن پرآسیب و خطرناک تاکید نمود.

دادستان مرکز استان در پایان با اشاره به لزوم دارا بودن تقسیم بندی درست نسبت به امور زندگی عنوان داشت: باید تفکرات صحیح و باورهای درست را در خانواده نهادینه و بارور سازیم چرا که اگر تفکر صحیح از دست رفت بسیاری دیگر از ارزشها نیز از بین خواهد رفت لذا ساده انگاری و سهل انگاشتن مسائل باید همواره مورد توجه قرار گیرد و این امر برای پرسنل نیروی انتظامی ضروری تر و حیاتی تر است چرا که این افراد بعنوان الگو هایی برای سایرین در نظر گرفته می شوند.

انتهاي پيام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه