امام خمینی معادلات جهان دو قطبی را بهم زد

زرین نامه: حجت الاسلام علیرضا ریاحی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان گفت: زمانی که حتی خیلی از روحانیون جرات اعتراض به رژیم پهلوی را نداشتند، این امام بود که یک تنه به میدان آمد و فقه سیاسی شیعه را عرضه کرد.

به گزارش زرین نامه، وی افزود: در واقع ایشان با این تئوری اسلام را احیا کرد و شیعه را حیاتی دوباره بخشید و این زلزله ای بود که می توانست شرق و غرب را در هم فرو بریزد.

حجت الاسلام ریاحی تصریح کرد: در مکتب شیعه که سرشار از آموزه ها و احکامی است که به مردم بها می دهد، رژیم پهلوی ظالم و ستمکاری است که به حرف مردم گوش نمی دهد و دین خداوند را به انحراف کشانیده است، به همین دلیل امام اعتراض می کند و در خرداد 42 شاه و اربابان آمریکایی اش را رسوا می کند.

وی با اشاره به سیره امام(ره)، گفت: ایشان چهره ای روحانی و مذهبی بود که متعلق به این دنیا نبود. بر خلاف زمامداران دنیا که پست و شهرت را مایه دستیابی خود به ثروت و اندوخته های فراوان می دانند امام هیچ اندوخته ای نداشت و نخواست که داشته باشد.

حجت الاسلام ریاحی ادامه داد: امام راحل حتی به اولاد خود سفارش کرد که در کارهای مملکت شغلی نداشته باشند. وقتی رضاخان و فرزندانش فرار کردند هزاران سند ملکی داشتند اما امام وقتی در سال 68 رحلت فرمود جز یک روح آزاد و عرفانی چیزی نداشت.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان گلستان اظهارداشت: به باور تاریخ امام تنها شخصیتی بود که تمام شرایط یک رهبر را در خود نهادینه کرده بود و همین خصوصیات بود که وی را در تاریخ همیشگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صدام به ایران حمله کرد، ایشان در اوج خونسردی و انگار که اتفاق ساده ای افتاده، گفتند یک دیوانه ای سنگی انداخته و در رفته ولی ما جواب دندان شکنی به او خواهیم داد. او با خردسالان و کودکان بسیار مهربان بود و همواره نگاه مهربان ایشان به کودکان زبانزد خاص و عام است.


حجت الاسلام ریاحی، امام را داری جاذبه و دافعه دانست و افزود: امام شخصیتی بود که که علیرغم عطوفت و رحمت بیکران با معاندین برخورد سختی داشت.

وی زمانی که جبهه ملی برای محکومیت حکم قصاص درخواست راهپیمایی کردند، این جبهه را منحرف و آنان را خطر بزرگی خواند و درباره نهضت آزادی نیز چنین حرف هایی دارد.


وی خاطرنشان کرد: هر کس امام را بشناسد، اساس اسلام و انقلاب اسلامی را شناخته و مسیر حرکتش روشن است، امروز اگر صدای انقلاب امام در خاورمیانه و آفریقای مرکزی و آمریکای لاتین به گوش می رسد، نشان می دهد که تفکر وی گسترش پیدا کرده و جهانی شده است.

حجت الاسلام ریاحی گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که معادلات جهان دوقطبی را بهم زد و شیوه نوینی از حکومت را بر پایه مردم سالاری دینی در دنیا گسترش داد./گلستان ما