اولین یادواره 40 شهید علی آبادی برگزار می شود+ تصاویر

40 شب با 40 شهیدچله نشینان شهدای علی آبادکتول به یُمن پایان اولین دور طرح "40 شب با 40 شهید" را 4 خرداد امسال برگزار می کنند.

به گزارش زرین نامه؛ گروهی از جوانان شهرستان علی آبادکتول ماه رمضان سال گذشته طرح چله نشینی شهدا را با هدف آشنایی با سبک و سیره شهدا آغاز کردند که در این طرح، یکشنبه هر هفته در منزل یک شهید، با خانواده و بازماندگانش او به گفتگو می نشستند.

حال قرار است 4 خردادماه امسال همزمان با پایان اولین چله، یادواره این 40 شهید با حضور چند مسلمان از فعالین فرهنگی جبهه جهانی انقلاب اسلامی از کشورهای یمن، هندوستان، افریقا و امریکا، خانواده شهدا و شهروندان علی آبادی در مصلی امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه علی آبادکتول در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره که با حضور مسئولین و تعدادی از اعضای تیم 40 شب با 40 شهید شهرستان برگزار شد، درباره این حرکت جوانان بیان کرد: یکی از وظایف ما به عنوان بازماندگان شهدا، زنده نگاه داشتن یاد آنان است که این جوانان با اجرای این طرح به زیبایی یاد آنان را زنده کرده اند.

وی یادکردن از شهدا را نوعی حراست فرهنگی دانست و گفت: مراقبت و حراست فرهنگی در جهت دفع پاتک های فرهنگی دشمن و حفظ نسل جوان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی با بیان اینکه باید به شیوه های مختلف و مورد استقبال جوانان، یادشهدا را در جامعه زنده نگاه داریم، تصریح کرد: یکی از این شیوه ها برگزاری یادواره شهدا است که در کشور باب شده. هر چه شیوه ها نوتر باشد، دامنه نفوذ آن بین جوانان نیز افزایش می یابد.

امام جمعه علی آبادکتول با استقبال از اجرای طرح ابتکاری "40 شب با 40 شهید" جوانان علی آبادی خاطر نشان کرد: این سرکشی هفتگی ضمن آشنایی شرکت کنندگان با سیره شهدا، اثرات مثبتی نیز بر رفتار و کردار آنان خواهد داشت که قطعاً این اثرات را خود احساس کرده اند.

موسوی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای 40 شهید نیز گفت: این برنامه اتفاق مبارکی است که اثرات خوبی همچون آشنایی بیشتر مردم با سیره شهدا را به دنبال خواهد داشت.

 

40 شب با 40 شهید

40 شب با 40 شهید

40 شب با 40 شهید

40 شب با 40 شهید

40 شب با 40 شهید

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه