دومین موزه بزرگ روستایی کشور در گلستان راه اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: دومین موزه بزرگ روستایی کشور به مساحت 700 هکتار در استان راه اندازی می شود.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم کریمی در جمع مسئولین ادارات و فعالین گردشگری و اقتصادی شهرستان علی‎آبادکتول بیان کرد: موزه روستایی گلستان به عنوان دومین موزه بزرگ کشور خرداد ماه امسال با حضور مدیران ارشد کشوری افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه گردشگری استان «آشوراده» است که مورد توجه نمایندگان و استانداری قرار گرفته و تحقق آن موجب تحولی در گردشگری کشور می شود.

کریمی اضافه کرد: دیوار دفاعی گرگان نیز یک اثر تاریخی است که با ثبت جهانی می‎تواند تاثیر بسیار خوبی در گردشگری گلستان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: موزه باستان‌شناسی گنبد کاووس هم از موضوعاتی در حال پیگیری است که در 2 هفته گذشته توانستیم تملک زمین این موزه را به دست آوریم.

کریمی همچنین با اشاره به ثبت ملی آبشار کبودوال در هفته گذشته، افزود: این مهم باعث می‎شود پایلوت گردشگری در استان رقم بخورد که اعتبار 250 میلیون تومانی برای حفظ آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه کبودوال می‎تواند در ماندگاری مسافر تاثیرگذار باشد، گفت: بوم‎گردی از دیگر موضوعات در حال پیگیری برای جذب گردشگر است که اگر تسهیلات خوبی در این راستا قرار بگیرد، می‎توانیم آن را در استان به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه