بانک ها مصوبات رییس جمهور را اجرا نمی کنند

noroziiii.jpg - 44.78 کیلو بایتنماینده مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس با بیان اینکه مصوبات رئیس جمهور روی کاغذ است، گفت: استمهال وام‎های کشاورزی از طریق بانک‎ها که مصوبه دولت بوده تاکنون انجام نشده است.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت‎اله نوروزی در جمع مدیران ارشد اقتصادی استانی و فعالان اقتصادی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: بانک‎ها در حوزه اشتغال کمترین همکاری را در استان انجام داده اند و با وجود نیاز به کمک بانک‎ها در این شرایط، آن ها مصوبات رئیس جمهور را اجرا نمی‎کنند.

 وی با اشاره به عدم حمایت بانک‎ها از تولید و صنعت در استان، اظهار کرد: 4 واحد صنعتی توسط یکی از بانک‎ها در شهرستان علی‎آبادکتول تعطیل شده است.

نوروزی با تاکید بر لزوم تثبیت اشتغال بجای ایجاد شغل جدید در کشور و همچنین ضرورت توجه به صنعت صنایع تبدیلی و تکمیلی، اذعان داشت: 78 درصد شهرک‎های صنعتی این شهرستان تنها با 10 الی 15 درصد توان خود فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آشوراده گفت: در حالی که آشوراده به عنوان مرکز گردشگری استان از طرح‎های مصوب دولت است با مخالفت رئیس سازمان محیط‌زیست در این زمینه رو‌برو شده ایم.

نوروزی علی‎آبادکتول و آشوراده را مورد توجه صنعت گردشگری گلستان عنوان کرد و افزود: سد زرین گل و آبشار کبودوال از توانمندی های خوبی برای جذب گردشگر در شهرستان علی‎آبادکتول برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید 33 درصد توتون کشور در علی‎آبادکتول و لزوم توجه به وضعیت توتونکاران این شهرستان، خاطر‎نشان کرد: در گذشته نیز 157 هزار هکتار پنبه در این شهرستان کشت می‎شد و 3 کارخانه پنبه پاک‎کنی در این شهرستان وجود داشت که امروز اثری از آن ها نمانده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس همچنین به وضعیت خرید پنبه و گندم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مبلغ خرید پنبه و گندم از کشاورزان میزان قیمت پرداخت شده به آن ها مقرون به صرفه نیست و باید ضمن برنامه ریزی برای آن، این مبلغ افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه