کوه خواری در شیرین آباد علی آبادکتول+ تصاویر و بیانیه

به گفته یکی از فعالین محیط زیست، پروانه بهره برداري از معدن سنگ لاشه در روستاي شيرين آباد شهرستان علی آبادکتول صادر شده است.

به گزارش زرين نامه؛ به دنبال صدور پروانه بهره برداري از معدن سنگ لاشه در روستاي شيرين آباد به نام اعضاي يکي از خانواده هاي روساي سابق يکي از سازمان هاي دولتي، مردم شهرستان علي آباد در گفتگو با خبرنگار ما مراتب اعتراض و نگراني خود را از عواقب و تبعات اين کار اعلام کردند.

اهالي اين شهرستان ضمن برشمردن مشکلات و تبعات منفي اين طرح اعلام کردند: با بهره برداري از اين معدن شاهد مشکلاتي نظير بد منظره شدن روستاي شيرين آباد، تخريب زيستگاه حيات وحش، تخريب جنگل هاي انبوه هيرکاني و به دنبال آن شيوع ريز گردها خواهيم بود.

در همين زمينه دهياران، ‌شوراي روستاهاي دهنه زرين گل و همچنين اهالي اين روستا در بیانیه ای مراتب مخالفت خود با اين طرح را به مسئولین ذیربط استان گلستان اعلام کردند.

همچنین از مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خواسته شده تا هر چه سریعتر نسبت به ابطال مجوز برداشت از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد اقدام نموده تا از تبعات بعدی آن جلوگیری شود.

گفته می شود اداره کل محیط زیست استان گلستان به دلیل اینکه به پرونده های برداشت زیر 80 هزار تن وارد نمی شود، نمی تواند با این موضوع برخورد کند اما گویا مدیر کل سازمان محیط زیست استان گفته در این مورد بخصوص اقدام لازم را انجام خواهد داد.

این موارد در حالیست که در دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان زیست محیطی و منابع طبیعی در چند ماه گذشته بحث های محیط زیست و زمین خواری که جدیداً به کوه خواری تبدیل شده، خیلی روی آن تاکید شده و از مسئولان خواسته شده با مشاهدات اینچنینی برخورد قاطع و جدی کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه