وزارت اطلاعات و مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (ع)

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاسی از مولایمان علی(ع) ، امنیت و آزادی را دو نعمت بزرگ معرفی نموده اند که وقتی انسان آن ها را از دست می دهد قدر و ارزش آن ها را می فهمد.

به گزارش زرین نامه؛ امروزه این وظیفه مهم و اساسی بر دوش کسانی است که مزین به نام سرباران گمنام امام زمان (عج) هستند.

سربازان گمنام اصلی ترین نیروهایی هستند که وظیفه آنها تامین امنیت کشور در ابعاد داخلی، خارجی، ضد جاسوسی، آگاهی و اشرافیت از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی در راستای پیشگیری و مقابله با توطئه های آنها علیه حاکمیت و اقتدار انقلاب اسلامی است. سربازان گمنام امام زمان (عج) طی سه دهه گذشته از زمان تاسیس تا به امروز نقش مهمی در حفظ جمهوری اسلامی داشته و خدمات سنگینی را به نظام اسلامی تقدیم کرده و بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم ترین افتخار سریاز گمنام امام زمان (عج) این است که امام خمینی (ره) از آنان راضی بودند و تلاش مخلصانه آنان را ارج می گذاشتند به همین دلیل عنوان سربازی گمنام امام زمان(عج) را بر سینه سترگ حافظان امنیت توشیح نمودند.

ادبیات پژوهش:

گرچه سرباز گمنام امام زمان بودن بسیار سخت و دشوار است و هر کسی نمی تواند به این درجه و رتبه نایل شود، اما آنچه در بحث سرباز گمنام پرداختن به آن مهم بوده مقوله امنیت، اقتدار و اشرافیت امنیتی است. در واقع برقراری امنیت جزو مهم ترین وظایف حکومت هاست و در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزء اصول اولیه به شمار می آید، حوزه امنیتی جزء کارهای ویژه حاکمیت قلمداد می شود و یکی از جایگاه های مهم در ساختار امنیتی یک کشور، نهاد اطلاعاتی آن است.

گرچه وظیفه ای بسیار سنگین بوده و تاثیرات آن به صورت ملموس بر همگان روشن و واضح است ولی بخش عمده ای از فعالیت های این قشر معزز ماندن خودشان که گمانم اند، در گمنامی است.

اگر بخواهیم به عظمت ماموریت سربازان گمنام در قالب وزارت اطلاعات بپردازیم باید به عظمت و گستره سرویس های جاسوسی جهان در قالب سازمان سیا، سازمان جاسوسی انگلیس و موساد اسرائیل پرداخت که امروزه در سطح گسترده در منطقه و جهان در حال فعالیت هستند.

آنچه مهم است این است که به دلیل تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با منافع مستکبرین جهانی، تمامی سرویس های جاسوسی در تقابل با ایران با هم در تعامل هستند.

قطعا رقابت و مقابله با این سرویس های جاسوسی جهانی با آن همه تجهیزات مدرن، کار آسانی نیست ولی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات در کنار دیگر نیروهای امنیتی اعم از سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس و توکل به خدا و جدیت و عزم جهادی، آن ها را مبهوت و زمین گیر کرده و عظمت، اقتدارو اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.

در نظام های سیاسی یکی از مولفه های حتمی اقتدار و حاکمیت داشتن امنیت است، و هر کشوری که دارای ضریب امنیتی بیشتری باشد در نظام بین الملل از ابهت و اقتدار بیشتری برخوردار است.

امروزه به برکت توجه به امام زمان (عج) و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و تیز هوشی و کیاست سربازان گمنام اما زمان (عج)، ایران اسلامی با وجود اینکه در نا امن ترین منطقه جغرافیایی جهان واقع شده است ولی خوشبختانه امن ترین کشور جهان است که این مهم میسر نبوده مگر در ید قدرتمند سربازانی که با ایمان و اعتقاد راسخ به اصول نظام و رهبری با تمام وجود کمال اخلاص از حدود و ثغور امنیتی کشور پاسداری می کنند.

وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت های محوله خود را مقید به شرع مقدس و قانون می داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و مردم، مقابله با دشمنان انقلاب و نظام را جنگ با دشمنان اسلام می دانند. حضور مقتدرانه و افتخار آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی برغم تمامی ترفندها و توطئه های استکبار جهانی، نمونه ای از اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی است.

امروز اقتدار و توانمندی بالای ایران اسلامی در حوزه فعالیت ها و عملیات های اطلاعاتی و امنیتی به دنیا ثابت شده که از آن جمله می توان به دستگیری ریگی اشاره کرد که سرویس های اطلاعاتی دنیا هنوز هم از اقدام به موقع و پیچیده وزارت اطلاعات مات و مبهوت هستند.

مردم سالاری دینی نکته برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک سرویس اطلاعاتی بی مانند در جهان، نقش ممتاز و برجسته ای در راستای صیانت از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی داشته است.

در منطقه خاور میانه با توجه به شرایط خاص کشور های این منطقه، سازمان های اطلاعاتی کشورهای این حوزه همواره با مخاطرات پیش بینی نشده بیشتری نسبت به تشکیلات مشابه خود در کشورهای آرام مثلا در گوشه ای از آسیا و یا آفریقا مواجهند و به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان های مشابه منطقه ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است و این برجستگی با در نظر گرفتن موقعیت فوق العاده ایران نسبت به سایر کشورها از نظر قرار گرفتن در کانون تهدیدات اهمیتی روزافزون می یابد.

اقدامات گروه های طالبان، القاعده و تکفیری های منطقه و شرایط ناامن عراق و افغانستان بعلاوه توطئه چینی های شبانه روزی سرویس های جاسوسی استکبار جهانی و نظام سلطه و گروهک های معاند و … همه و همه در حالی است که کشورمان همواره از ضریب امنیت قابل قبولی برخوردار بوده است و این نیست مگر حاصل تلاش ها و مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) که روندی فوق العاده صعودی و تحسین برانگیز را طی نموده است. افزایش رشد سرمایه گذاری، رشد اقتصادی مستمر، افزایش درآمد سرانه و بهبود رفاه و کاهش فقر، برگزاری سالی یک تا دو انتخابات و حاکم کردن آرای مردم در سرنوشت سیاسی آنها، و انواع شاخص های اجتماعی و اقتصادی، دستاوردهایی است که نتیجه ایجاد امنیت در جمهوری اسلامی ایران است و اگر بی ثباتی، جنگ و حضور نیروهای نظامی غرب، درگیری، نزاع، نامنی، رقابت های ناسالم و خطرناک و… مانند بسیاری از کشورهای منطقه را شاهد می بودیم و ناامنی و دخالت کشورهای دیگر در سرنوشت مردم ایران حاکم می شد، بدون شک بسیاری از شاخص های زندگی اجتماعی آرام امروز جامعه ایران از بین می رفت.

تعریف مجاهدت های خاموش:

مجاهدت های خاموش، عنوانی است که رهبر معظم انقلاب به سربازان گمنام امام زمان(عج) اهداء کرده و مفهومش حرکت با چراغ های خاموش در شب های سخت حادثه خیز در شرایط اقلیمی غبارآلود و مه آلود و سرد زمستانی است که عده ای به غلط فکر می کنند که این عزیزان موتور خاموش کرده و متوقف اند!

تعریف سربازان گمنام امام زمان:

اصطلاح سربازان گمنام امام زمان (عج) به نیروهای مخلص و جان بر کف اطلاعاتی و امنیتی وزارت کشور و وزارت اطلاعات گفته می شود. در ادامه ابتدا مطالبی در جهت ویژگی های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از منظر اسلام بیان می شود و سپس به صورت مختصر روند شکل گیری وزارت اطلاعات پس از انقلاب اسلامی ارائه می گردد: کارهای اطلاعاتی، تجسس، کسب اخبار سری، کشف مجهولات، دشمن یابی و ابراز شیوه آن نیز بیشتر اوقات اموری است که به کارگیری آنها در شرایط عادی برای هر کسی جایز نیست. اسلام با جدیت تمام بر اخلاق نیک نیروهای اطلاعاتی در نظام اسلامی تاکید فراوان دارد و آنها به مناسبت وظایف حساسی که در نظام اسلامی بر عهده دارند، باید متصف به صفات و ملکات خاصی باشند تا حسن انجام این وظایف را بر آنها ممکن سازد. چنانچه امیر مومنان صلوات الله علیه در عهدنامه خویش به مالک اشتر، به این امر سفارش کرده، می فرماید: (فول علی ی امورک خیرهم، و اخصص رسائلک التی تدخل فیها مکائدک و اسرارک باجمعهم لوجود صالح الاخلاق) کارهایت را به بهترین ماموران خویش بسپار و نامه های محرمانه ات را که حاوی طرح ها و اسرات می باشند، در اختیار کسی بگذار که دارای جامع ترین و اساسی ترین اصول اخلاقی باشد.

شاخص و ویژگی های وزارت اطلاعات:

مهم ترین شاخصه و ویژگی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ولایتمداری و مردم داری است و همین امر موجب تمایز این مجموعه از تمامی سرویس های اطلاعاتی دنیا شده است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره خود را در برابر نظام و مردم مسوول می دانند و ضمن تلاش برای برقراری ارتباط و تعامل منطقی با نخبگان در حوزه های مختلف، همواره موجب عزت، اقتدار، امنیت و افتخار این نظام الهی شده اند. باید اذعان نمود مهمترین ویژگی سربازان گمنام امام زمان (عج)، اخلاص و فداکاری نیروها و اعتقاد این مجموعه به آموزه های انسانی، دینی و مبتنی بر حس خداجویی است که باعث شده تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت و مقابله با باندهای فساد و قاچاق و جنگ طلب و تروریست ها داشته باشند و با این انگیزه بسیار در راه رضای خدا و برقراری صلح و امنیت و رضایت مردم شریف ایران قدم بردارند. آنها حاضرند تا رفاه و آسایش و جان خود را در راه خدا ایثار کنند به همین خاطر است که دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به یکی از مقتدرترین و کارآمدترین دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی جهان تبدیل شده است.

مهمترین شاخصه این وزارت تنها در یک جمله خلاصه می شود: «در خاور بی ثبات میانه، کشتی امنی مغرورانه در دریای افتخار می چرخد و این سرافرازی مدیون کسانی است که لباس سربازی امام زمان (عج) را بر تن کرده اند و گوش دل را به ولی الامر زمان سپرده اند و خود چون ملائک دیده نمی شوند اما سایه ابر رحمتشان بر سر همگان است.»

اهداف وزارت اطلاعات:

پاسداری از حقوق مردم، صیانت از آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام و دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور و همچنین حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام از جمله اهداف مشخص و بارز سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه مجاهدت های خاموش خود برای اقتدار بیشتر و عزت بخشی به این کشور و نظام است.

عملکرد موفق و موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) در سطح کشور به گونه ای بوده که امروز نقش برجسته و مهمی را در حوزه های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راستای رشد و اعتلای ایران اسلامی و رفاه و آسایش بیش از پیش مردم بر عهده دارند.

نتیجه گیری:

سربازان گمنام امام زمان (عج) که مدال پرافتخار و ارزشمند یاوران گمنام یوسف زهرا(ع) بر سینه ستبرشان می درخشد، از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر فرمایشات و رهنمودهای ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بعد از رحلت آن بزرگوار، توصیه های داهیانه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب امام خامنه ای را به صورت جدی و مخلصانه سرلوحه کار و تلاش خود نمودند و اینک با کوله باری از تجربیات گران سنگ در مبارزه بی امان و هوشمندانه با ایادی استکبار جهانی و شیطنت های خارجی و داخلی، توانستند با مجاهدت های شبانه روزی و رشادت های مثال زدنی تمامی حرکات و توطئه های پیچیده بدخواهان اسلام و ملت بزرگ ایران را خنثی و نقش بر آب نموده و امروز آسایش و امنیت جامعه در کشور حاصل این جانفشانی ها و از جان گذشتگی ها می باشد.

به هر حال جا دارد تا جدا از هر گرایشی با طیب خاطر از این مجاهدت های خاموش و خالصانه تقدیر کرده و مجاهدان فی سبیل الله که بی ادعا و دور از هیاهو و نامخواهی ها، خالصانه ترین دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ نظام و حریم مقدس ولایت را همچون گذشته و مثل همیشه تجربه می کنند، گرامی بداریم و باز هم در نهایت اخلاص، شاهد عزم جزم آنها برای ادامه عملیات های اطلاعاتی در عمق مواضع حریف و استحصال نتایج ارزشمند در اوج استیصال نیروهای منفعل دشمنان قسم خورده ای باشیم که مترصد نفوذ از پنجره های بی بصیرتی عده ای از بازی خورده های دشمن شادکن می باشند.

منابع :

۱ – اطلاعات در اسلام ، محمد رضا رضوان طلب ، نشر زمزم هدایت ، ۱۳۸۴ . ( خلاصه کتاب : در کتاب موضوع رازداری و اطلاعات در اسلام – به منظور بهره برداری در رسته های اطلاعاتی و امنیتی نیروهای مسلح – مطرح شده است . مباحثی که در کتاب آورده شده عبارتند از: سیستم اطلاعاتی ، رازداری ، جمع اوری اخبار ، اهداف کسب خبر ، پرورش اخبار و ترفندهای اطلاعاتی ، تدابیر حفاظتی و جاسوسی )

۲ – حفاظت اطلاعات ، گروه نویسندگان ، پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه

۳ – اطلاعات نظامی در اسلام ، گروه نویسندگان ، پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه

۴ – اطلاعات رزمی در جنگهای صدر اسلام ، حسینی شاهرودی ، سید محمد آخوندی ، مصطفی ، پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه

منبع: گلستان ما

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه