باید خودمان را برای انقلاب بدانیم نه انقلاب را برای خودمان/ نسل بعدی باید انقلابی تر از نسل حاضر باشند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درمراسم امروز راهپیمایی مردم ورامین گفت: همانگونه که تا به امروز قدر انقلاب را می دانستیم، باید از این بعد هم قدر انقلاب را بدانیم و خودمان را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خودمان، باید تمام تلاش خود را بکینم تا این انقلاب را حفظ کنیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از ورامین ما؛ دکتر غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بعد از راهپیمایی امروز شهرستان ورامین گفت: امروز مردم ورامین به یاد ۵۲سال پیش یعنی ۱۵ خرداد۴۲ دوباره اجتماع و راهپیمایی کردید.

وی تصریح کرد: یکی از خاطرات آن روز حضور قهرمانانه مردم ورامین در صحنه است که مردم تهران همگان متوجه شدند که مردم منطقه ورامین کفن پوش به حمایت از امام خود حرکت کردند و آنجا بود که نام ورامین در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران خاطر نشان کرد: اینکه امروز مردم ورامین به یاد سال ۴۲ در راهپیمایی شرکت کردند نشان می دهد که این افراد وارثان این سرمایه ارزشمند هستند.

وی ضمن بیان اینکه باید به مردم ورامین تبریک گفت که چنین امتحان موفقی را در سال ۴۲ پس داده اند اظهار کرد: باید خدا را شکر کنیم که خون به ناحق ریخته شده شهدای مظلوم در ۱۵ خرداد سال ۴۲ هدر نرفت، شاید در سال ۵۷ این تصور بود که رژیم با سرکوب مردم موفق شده به اهداف خود برسد ولی بعد از گذشت بیش از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که به یاری خدا آن سختی ها و شهادت ها به ثمر رسید و انقلاب به پیروزی رسید.

حداد عادل ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: روز گذشته معظم له موضوع صحبت هایشان را تحریف امام خمینی(ره) قرار دادند و کاملاً مشخص بود که افرادی می خواهند شخصیتی از امام راحل نشان دهند که با چهره واقعی ایشان فرق کند و همین باعث نگرانی رهبر معظم انقلاب شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رابطه ای که ملت ما با امام خمینی(ره) داشت رابطه پدر دلسوز و امین با فرزندانش بود و امام راحل نیز نگاهی که به ملت داشتند مانند پدری دانا برای ملت بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران ضمن بیان اینکه میراث امام راحل عزیز ما انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است که به دست ما سپرده شده است تصریح کرد: باید قدر این دو یادگار امام خمینی(ره) را بدانیم.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین میراث امام برای کشور و مردم ما حکومت دینی است به این معنی که امام خمینی(ره) آمد و در ایران حکومت شاهنشاهی را با توکل به خدا منقرض کرد و بعد از آن حکومت دینی و اسلامی در ایران منتشر کرد.

حدادعادل اظهار کرد: امام راحل حکومت و اسلام را با هم هماهنگ کرد، امام خمینی(ره) به همگان فهماند که دین جنبه اجتماعی نیز دارد و به همین دلیل نیز برا حکومت برنامه دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران خاطر نشان کرد: تحولی که امام خمینی(ره) در تاریخ سیاسی کشور به وجود آورد این بود که اعتقاد و اهداف دینی به همگان معرفی شد و با این برنامه خط بطلان بر جدایی دین از سیاست کشید.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فهمید که مشکل دنیا بی دینی حاکمان است، امروز نیز می توانیم اوضاع منطقه را ببینیم که ملت ها چگونه از بی دینی حاکمان خود عذاب می کشند.

وی بیان کرد: امروز می بینیم که مقامات کاخ سفید و سران استکبار جهانی حرکات حاکمان ظالم عربستان را تایید می کند که این نشان می دهد که آنها ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند.

حداد عادل پس از بیان اینکه مهمترین تحول انقلاب امام راحل این بود که حاکم بی دین را خارج کرد گفت: حرکت امام خمینی(ره) ادامه حرکت پیامبر(ص) و خاندانش بود زیرا پیامبر(ص) بعد از تربیت تعداد کمی از افراد حکومت تاسیس کرد و مسجد ساخته شده را مرکز حکومت خود قرار داد و با معرفی امیرالمومنین تکلیف حکومت دینی را مشخص کرد و ائمه ما نیز برای ایجاد حکومت اسلامی ایستادند و به شهادت نیز رسیدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) خواست به ما بگوید که معنای اجتماعی ولایت فقیه که در روایات و احادیث به آن تاکید زیادی شده است چه است و آن را احیا کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از جنبه های فعالیت های امام خمینی(ره) ایجاد استقلال کشور بود که به گفته رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف اصلی ایشان بوده است.

این فعال سیاسی افزود: در گذشته مردم در تعیین حاکم هیچ دخالتی نداشتند و در نهایت در زمان پهلوی شاه کشور به هیچ قبیله ایرانی هم تعلق نداشت بلکه حکومت انگلیسی آنها را بر روی کار آورده و از آنها حمایت می کرد.

حدادعادل اظهار کرد: امام خمینی(ره) به اندازه ای غیرت وطنی و استقلال برای همه مسلمین به خصوص ملت ایران داشت که شاهدان عینی بارها آن را لمس کرده بودند.

وی ادامه داد: امروز ارتش و سپاه به درجه ای از استقلال رسیده اند که پهباد آمریکایی را با افتخار می نشانند و بهتر از آن را از روی آن می سازند در صورتی که یکی از ارتشبدهای زمان پهلوی در خاطراتش می گوید که اجازه استفاده از تسلیحات نظامی خریداری شده از آمریکا را نداشته ایم و گروهبان آمریکایی برای ما تعیین تکلیف می کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران بیان کرد: مردم ایران به خصوص مردم ورامین به خوبی از ارزش های و میراث امام قدردانی کرده اند که مهمترین و بزرگترین جلوه این قدردانی، حمایت از ولایت فقیه بوده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حقیقتی که امام راحل برای این ملت احیا کردند ولایت فقیه است به این معنی که امور مختلف توسط یک فقیه عادل فقید با بصیرت اداره شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ملت، مجلس، دولت و قوه قضائیه ایران همگی به خوبی می دانند که رمز موفقیت ما وجود ولی فقیه و رمز پیروزی ما حفظ اتحاد است.

وی ادامه داد: پیروی از ولی فقیه نه تنها پیروی کورکورانه نیست بلکه افزایش بصیرت است زیرا رهبر معظم انقلاب برای صحبت های خود دلیل می آورند.

حدادعادل افزود: در صحنه های مختلف و حتی فتنه ۸۸ زمانی که مردم متوجه شدند که مسئله انتخابات نیست و اصل ولایت فقیه مورد هدف است به خیابان ها ریختند و بصیرت خود را نشان دادند.

وی پس از بیان اینکه مردم پای این میراث ایستاده اند اظهار کرد: ما مردم باید بدانیم که هر چه جمهوری اسلامی قدرت بیشتری داشته باشد، ریشه عمیق تری پیدا می کند و دشمنی دشمنان بیشتر می شود پس توجه ما به انقلاب نیز باید بیشتر شود.

حداد عادل افزود: انقلاب اتفاقی نبود و نمی توانیم بگوییم این اتفاق چندسال پیش در ایران اتفاق افتاد و به اتمام رسید، بلکه همیشه باید مردم در صحنه باشند، نباید نسل بعدی ما انقلاب را نشناسند بلکه باید انقلابی تر از این نسل باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی پس از بیان اینکه باید به گفتمان های رهبری توجه کنیم و ببینیم که ایشان از چه مطالبی صحبت می کنند خاطر نشان کرد: رهبر هر سال با شعار سال توجه ما را به یکی از مطالب مختلف اجتماعی جلب می کند که باید به همه آنها توجه کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران بیان کرد: یکی از مطالب مهم امروز مسئله هسته ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی منظم مردم را هوشیار می کند، یکی از محورهای اصلی ایشان این است که به طرف مقابل به خصوص آمریکا خوشبین نیستیم و مبادا به لبخندهای طرف مقابل دل ببندید و فریب آن را بخورید.

وی افزود: امیدواریم تیم مذاکره کننده ما بتواند حقانیت این ملت را اثبات کند در مقابل این دشمنان قدار و با حفظ منافع ملی ایستادگی کنند و آن را در نظر داشته باشند.

حدادعادل در پایان گفت: همانگونه که تا به امروز قدر انقلاب را می دانستیم، باید از این بعد هم قدر انقلاب را بدانیم و خودمان را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خودمان، باید تمام تلاش خود را بکینم تا این انقلاب را حفظ کنیم.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه