سرانه مصرف آب در گلستان از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به گرمای هوا در چند روز اخیر مصرف آب در استان گلستان افزایش چشمگیری یافته و به ۲۲۰ تا ۲۳۰ لیتر در شبانه‌روز رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش زرین نامه؛ محمد‌هادی رحمتی اظهار داشت: با توجه به افزایش گرمای هوا در استان گلستان شاهد افزایش مصرف آب در سراسر استان هستیم و به صورت متوسط روزانه مصرف آب در گرگان مرکز استان گلستان به 230 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین مصرف در سراسر استان گلستان هم به 210 تا 215 لیتر در شبانه‌ روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تصریح کرد: مصرف آب در شهرها و مناطق حاشیه دشت افزایش چشمگیری یافته است.

رحمتی گفت: این در حالی است که میانگین مصرف آب در کشور 180 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است و در دنیا نیز این میزان تا 150 لیتر در شبانه‌روز هم می‌رسد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گلستان اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف آب، منابع آب‌های زیرزمینی به سرعت کاهش یافته و نیاز است که مردم و به خصوص کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال گذشته و استفاده مصارف کشاورزی از منابع آب‌های زیرزمینی، نیاز است که مردم و کشاورزان برای جلوگیری از قطع آب در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

رحمتی گفت: هر گلستانی موظف است تا مصارف خود را به صورت هوشمندانه مدیریت کرده تا ایام تابستان 94 را بدون هیچ‌گونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

گرمای بی‌سابقه در چند روز اخیر استان گلستان را فرا گرفته و دمای هوا در این چند روز به بیش از 46 درجه نیز رسید./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه