اگر آثار تاريخي را درست به مردم معرفی کنید آن ها بهتر از ما مراقبت می‌کنند

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی استان گلستان گفت: از وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور ارتقاء سطح آگاهی آحاد مردم نسبت به حوزه فعالیت ها و بهره مندی از مشارکت آنها در پاسداری از مواریث گرانقدر کشور است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، سید رحمت الله رئوف مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و دبیراحیای انجمن های میراث فرهنگی کشور دراین همایش افزود: بیش از یک میلیون اثر تاریخی وفرهنگی درکشور شناخته شده که درراستای حفاظت ومراقبت از این آثار ارزشمند انجمن های میراث فرهنگی شکل گرفته است.

وی افزود: فعالیت انجمن‌های میراث فرهنگی از سال 84 تا 92 به سبب نگاه متفاوتی که وجود داشت متوقف شد اما پس از آن دوباره در حال احیاء شدن است.

دبیر احیاء انجمن‌های میراث فرهنگی کشور و مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: میراث فرهنگی نشانگر حرکت انسان در طول تاریخ است و مطالعه و شناخت آن زمینه حرکت در خط فرهنگی است، پژوهش، مرمت، حفظ، احیاء و معرفی آثار از وظایف ما در سازمان میراث فرهنگی است.

به گفته رئوف، شکل‌گیری انجمن‌های میراث فرهنگی با هدف حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور مصوب شد تا از این میراث حفاظت کنند.

دبیر احیاء انجمن‌های میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: ویژگی‌های یک اثر تاریخی این است که تامین مصالح برای گردشگران داخلی و خارجی را تامین و تعریف ‌کند، میراث فرهنگی در اقتصاد بدون نفت هم نقش ایفا می‌کند.

رئوف با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی امانت‌دار مردم است، گفت: امانت‌داری بزرگترین وظیفه سازمان میراث فرهنگی است و حفاظت تنها به معنای مراقبت نیست بلکه در همه شئون و در حوزه‌های مرمت، حفاظت و معرفی نیاز به مردم داریم.

دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور درپایان نقش معرفی مواریث را ازهمه مهم تر واثرگذارتر عنوان کردو خاطرنشان کرد: هر قدر مردم را در هر بخشی بتوانیم آگاه کنیم کاربزرگی کرده‌ایم و دقت کنید اگر این آثار را درست به مردم معرفی کنید آن‌ها بهتر از ما مراقبت می‌کنند و انجمن های میراث فرهنگی می توانند در معرفی مواریث نقش مهم وسازنده ای داشته باشند.

انتهاي پيام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه