گلستان در برابر زلزله آسیب‎پذیر است

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بدون شک در شرایط کنونی به شدت در برابر زلزله آسیب‎پذیر هستیم و در بحث آمادگی نیز تاکنون حداقل‎ها را انجام داده‎ایم.

به گزارش زرین نامه؛ صادق‎علی مقدم در جمع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان اظهار کرد: وقوع 30 زلزله در مقیاس بالای سه ریشتر و یک زلزله بالای 4.5 ریشتر در سال گذشته نشانه‎هایی هشداردهنده برای این استان شمالی است.

وی با اشاره به بحث ساخت‎وساز در تپه‎های «لسی» گرگان خاطرنشان کرد: یک فاجعه در انتظار گرگان است و مطمئن باشید با وقوع زلزله‎ای بالای شش ریشتر در تپه‎های «زیباشهر»، «چاله‎باغ» و «گلشهر» شرایط تلخی روی خواهد داد و بسیاری از شهروندان در این مسیر و در زیر آوار خاک دفن خواهند شد.

مقدم ادامه داد: حاضرم در جلسه‎‎ای با عنوان ساخت‎وسازها در تپه‎های «لسی» گرگان با حضور مسئولان راه و شهرسازی، شهرداری گرگان و اساتید دانشگاهی در صدا و سیمای استان در قالب مناظره حضور یابم و مردم هم به عنوان داوران و ناظران قضاوت کنند که با ادامه این روند چه آینده‎ای در انتظار شهروندان ساکن این مناطق است.

*مرگ یک شهروند گلستانی در مسیر روستای زیارت

وی یادآور شد: بحث فنی است، شرایط خاک‎های «لسی» مشخص است و اکنون با بی‎تدبیری در حال ایجاد ترانشه‎ و بارگذاری غیراصولی بر روی تپه‎های «لسی» هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با اشاره به سقوط یک درخت در مسیر روستای تاریخی تفریحی زیارت و مرگ یکی از شهروندان خاطرنشان کرد: این اتفاق تلخ زنگ خطری بوده که همچنان طنین‎انداز است و هشدار برای شرایط تلخ آینده‎ای بوده که در انتظار ماست.

مقدم ادامه داد: به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان رسماً اعلام می‎کنم با این وضعیت روستای زیارت در سیلاب احتمالی با فاجعه بزرگی روبه‎رو خواهد شد و البته گرگان نیز از این حادثه متاثر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تشکر از زحمات محیط‌زیست و منابع طبیعی در مهار حریق‎ منابع طبیعی و جنگل زیارت گرگان اظهار کرد: در این بخش باید به دنبال توانمندسازی روستاهای حاشیه گرگان بود، البته تاکنون چهار کانکس مدیریت بحران در روستاهای «توسکستان»، «سید میران»، «نوده ملک» و «زیارت» مستقر شده است.

مقدم یادآور شد: به برخی از دهیاری‎های گرگان نیز تجهیزات انفرادی مقابله با حریق تحویل داده شده است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه