تدوین تاریخِ رزم رزمندگان استان گلستان

استاندار گلستان در جلسه هیات أمنای مراکز فرهنگی دفاع مقدس این استان بیان کرد: امسال تاریخ شهدا، جانبازان و رزمندگان استان جمع آوری و تدوین می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه میراث‌داری شهدا کاری سخت و دشوار است، توضیح داد: محوریت تدوین تاریخ شهدا و جانبازان بر عهده بنیاد شهید خواهد بود و بنیاد حفط آثار و نقش ارزش‌های دفاع‌مقدس نیز وظیفه گردآوری و تدوین تاریخچه و زندگی‌نامه زرمندگان را بر عهده می‌گیرد و در تمامی دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را با این دو دستگاه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و تدوین تاریخچه در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: اگر چه انتشار این خاطرات و زندگینامه‌ها ارزشمند است، اما باید توجه داشت که بسیاری از پدران و مادران شهدا در سنین بالایی قرار دارند و اگر گردآوری‌ها انجام نشود شاید آنها در کنار ما نباشند؛ به همین دلیل باید کار تدوین تاریخچه و زندگی نامه با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی اظهار کرد: اگر دستگاه‌های دیگر می‌خواهند اقدامی در رابطه با تدوین تاریخچه و زندگینامه شهدا، جانبازان و رزمندگان داشته باشند تلاش کنند با فرمت بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار باشد تا ضمن همکاری نتایج مشابهی حاصل شود./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه