اعزام 200 جوان گلستانی به راهیان نور

زرین نامه: معاون ورزش و جوانان گلستان، راهیان‎نور را مهم‌ترین برنامه فرهنگی عنوان کرد و گفت: سال گذشته با همکاری سازمان‎های فرهنگی 200 نفر از جوانان گلستانی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

به گزارش زرین نامه به نقل از  فارس، عیسی بابایی عصر امروز در جمع مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‎های گلستان با بیان اینکه امسال نیز اعزام 200 جوان دیگر به مناطق عملیاتی در دستورکار است، اظهار داشت: تلاش داریم با جذب اعتبارات بیشتر، نسبت به افزایش اعزام جوانان در این اقدام بزرگ فرهنگی، سهم بیشتری داشته باشیم.

وی گردشگری هویتی را از برنامه‎های این سازمان برشمرد و ادامه داد: معتقدم بازدید از مناطقی که موجب افزایش هویت ملی می‎شود، مانند دستاوردهای مهم کشوری عسلویه و صنایع مادر باید در دستورکار قرار بگیرد تا میزان خودباوری جوانان افزایش پیدا کند.

سه مرکز مشاوره ازدواج در گلستان فعال است

معاون ورزش و جوانان گلستان خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان به عنوان متولی، پاسخگوی نیاز جوانان نیست، اما به عنوان یک سیاستگذار و رصدخانه دستگاه‎های متولی امور جوانان، ناظر بر کارها است.

بابایی با اشاره به اینکه امورات جوانان در ستاد ساماندهی به امور جوانان نظارت می‎شود، تصریح کرد: در این ستاد مشکلات جوانان احصاء شده و در این راستا مصوباتی نیز مطرح و دستگاه‎ها ملزم به پیگیری می‎شوند.

وی در خصوص فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان گفت: مراکز مشاوره در این زمینه وجود دارد که سه مرکز فعال در استان به جوانان مشاوره می‎دهند که تلاش می‎شود، تعداد آنها افزایش پیدا کند.

هیئت‎های قرآنی در گلستان تشکیل می‎شوند

معاون ورزش و جوانان گلستان اضافه کرد: مجوز مراکز مشاوره ازدواج در دو بخش «قبل از ازدواج» و «بعد از ازدواج» است که مجوز مراکز مشاوره تعالی خانواده از سوی این سازمان صادر می‎شود، اما صدور مجوز مراکز قبل از ازدواج از سوی بهزیستی انجام می‎شود.

بابایی در خصوص فعالیت سمن‎ها در برگزاری برنامه‎های دهه فجر ابراز داشت: سمن‎ها به تناسب حوزه استحفاظی کارهای فرهنگی انجام می‎دهند و ما نیز از آنها حمایت مالی می‎کنیم که در این راستا هیئت‎های قرآنی در سطح استان تشکیل خواهند شد و استارت این اقدام در دهه‎ فجر کلید خورده است.

وی از برگزاری همایش بزرگ بصیرت و هویت جوانان در استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور جمعیت زیادی از جوانان استان برگزار شد.

برنامه‎های حوزه جوانان با هدف بصیرت‎افزایی است

معاون ورزش و جوانان گلستان به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت‎افزایی جوانان اشاره و متذکر شد: در سال‎های اخیر توطئه‎های دشمن هر روز بیشتر می‎شود و در قالب جنگ روانی برای جوانان طعمه می‎گذارند که در این جنگ روانی بسیاری از خواص نتوانستند، تشخیص درستی داشته باشند.

بابایی افزود: برنامه‎های حوزه جوانان با هدف بصیرت‎افزایی تلاش دارد تا جوانان بتوانند در مقاطع حساس بهترین تصمیم را بگیرند.

وی بصیرت را در زندگی پیچیده امروز عنصری کلیدی خواند و بیان داشت: بدون بصیرت نمی‎توان حرکت کرد، چراکه بصیرت به مثابه قطب‌نما و نورافکنی است که ما را در تاریکی‎ها و مقاطع حساس کمک می‎کند تا به مقصود اصلی و واقعی برسیم.