ماه مبارک رمضان بهترین شرایط برای خودسازی و تصفیه نفس از رذایل و آلودگی ها است

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین شرایط برای خودسازی و تصفیه نفس از رذایل و آلودگی ها است، گفت: انس با قرآن در این ماه مبارک از مهمترین اسباب تربیت نفس است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان در سومین جلسه مدیران مدارس علمیه استان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، بهار قرآن و ضیافت الهی است. ماهی است که در آن درهای رحمت و مغفرت گشوده و اجر و ثواب اعمال خیری که بندگان انجام می‌دهند مضاعف می شود.

وی افزود: این ماه، مهمانی خداوند است. ضیوف الرحمن اگر حاصل شد، انسان خودساخته شده و می تواند مبلغ نیز باشد.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: این ماه بهترین شرایط برای خودسازی و تصفیه نفس از رذایل و آلودگی ها است. انس با قرآن در این ماه مبارک از مهم ترین اسباب تربیت نفس است.

عضو شورای حوزه علمیه استان در ادامه گفت: در این ماه در قرائت، حفظ، فهم و عمل به قرآن تلاش کنید چرا که تناسب قرآن و ماه رمضان در این جهت توجیه و تفسیر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه گلستان به وفور نعمات الهی در ماه مهمانی خداوند اشاره کرد و افزود: بهترین و کامل ترین نعمات الهی همین قرآن کریم است.

برگزاری دوره متمرکز حفظ و درک مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در یکی از مناطق خوش آب و هوا، گزارش برگزاری مصاحبه از داوطلبین ورود به حوزه علمیه، گزارش برگزاری امتحانات خردادماه مدارس علمیه، ابلاغ دستورالعمل معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در خصوص نحوه تامین منابع مالی مدارس توسط هیات امنا و پرداخت سهم مدرسه و اعلام زمان برگزاری جلسات بررسی وضعیت کادر و اساتید مدارس به صورت جداگانه با حضور مدیران مدارس علمیه مهمترین تصمیمات اخذ شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه