یاری رساندن به مسلمین یک تکلیف شرعی/ رسیدگی به صدای مظلوم یکی از غنی ترین فرهنگ دین است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مسلمانی فقط تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، گفت: یکی از غنی ترین فرهنگ دین ما رسیدگی به صدای مظلوم است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: روز قدس یکی از یادگارهای بسیار گرانمایه حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) است که آن را به عنوان یک وظیفه شرعی در مقابل قدرت استکباری همچون اسرائیل اعلام کردند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) اسرائیل را یک دولت غیر قانونی می دانست، افزود: حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) اسرائیل را یک رژیم غاصب دانست و آنان را به عنوان افرادی که تعهدی به حقوق بشریت می کنند قلمداد می کند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به حمایت از مردم فلسطین، اظهارداشت: با توجه به اینکه مردم جمهوری اسلامی ایران تابع احکام الهی هستند باید حمایت از فلسطین را به عنوان یک وظیفه الهی یاد کنند و این حقیقت را امام پذیرفت و علیه استکبار جهانی به پا خاست.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین از حق اولیه زندگی خود توسط رژیم اشغالگر محروم شدند و در مکتب اسلام کسانی که مظلوم واقع شدند باید مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: در هر جایی که فریاد مظلومی به صدا درآمد آن را باید یاری کرد و اگر این کار انجام نشود به تعبیر نگاه فرهنگی در خارج از حوزه دین است.

وی با بیان اینکه مسلمانی فقط تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، افزود: یکی از غنی ترین فرهنگ دین ما رسیدگی به صدای مظلوم است.

حجت الاسلام احمدی اظهارداشت: امروز صدای ناله کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی به گوش می رسد اما برخی از کج اندیشان این را نمی فهمند و شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را سرمی دهند که این نگاه یک نگاه شرک آلود است و نگاه موحدانه غزه و فلسطین را پاره ای از اسلام می داند.

وی تصریح کرد: امروز یاری رساندن به اسلام و مسلمین یک تکلیف شرعی برای مسلمانان است که باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه