جنبش‎های آزادی‎بخش و عدالت‎طلب نگاه‎شان به ایران اسلامی است / روز قدس روز فریاد انزجار از سیاست‎های تفرقه‎انگیز استکبار جهانی

رئیس مجمع بسیج استان گلستان گفت : بسیاری از جنبش‎های آزادی‎بخش و عدالت‎طلب نگاه‎شان به ایران اسلامی معطوف شده است.

به گزارش زرین نامه؛ غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فلسطین قلب تپنده در جغرافیای جهان اسلام است و ملت ایران نخواهد گذاشت آرمان‎های فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از کارهای خوب و ابتکاری امام راحل بود، تصریح کرد: امام با این اقدام فوق‎العاده هوشمندانه زمینه عزت روز افزون مسلمانان را فراهم کرد.

رئیس مجمع بسیج گلستان با اشاره به اینکه تاکید امام به روز جهانی قدس فرامنطقه‎ای بود، افزود: امام خمینی(ره) چند هدف را تعقیب می‎کردند، ایشان دوست داشتند مسلمانان در مقام عمل حمایت از مظلومان را تمرین کنند.

منتظری یکی از شاخصه‎های مسلمانان را حمایت از مظلوم و دشمن بودن با ظالم عنوان کرد و گفت: امام راحل می‎خواست مسئله فلسطین از حاشیه به متن آید و به یک کار جغرافیای کوچک محدود نشود.

وی با اشاره به اینکه روز قدس روز اسلام است، ابراز داشت: امام تمایل داشتند ماهیت اصلی دشمنان شماره یک اسلام را به بشریت معرفی کنند که در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

رئیس مجمع بسیج گلستان افزود: با نگاهی به کارنامه پلید استکبار جهانی به اهمیت روز جهانی قدس بیشتر پی می‎بریم در تمامی توطئه‎هایی که بر علیه منطقه و ایران اسلامی می‎شود دست کثیف استکبار جهانی در آن سهیم است، بسیاری از چهره‎های برجسته و جوانان خوشنام هسته‎ای توسط تروریست‎های مورد حمایت استکبار جهانی به شهادت رسیدند.

منتظری بیان داشت: گروه‎های تروریستی منافقین توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار می‎گیرند، بسیاری از شبکه‎های ضد انقلاب و شبکه‎های ضداخلاقی برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان توسط همین رژیم سفاک حمایت می‎شود.

وی گفت: امام با نامگذاری روز جهانی قدس خواستند تمامی مسلمانان، قلمرو خود را به استکبارستیزی معطوف کنند. امام به جوانان عشق می‎ورزید و چشم امید خود را به دست توانای جوانان می‎دید چنانچه در مسئله فلسطین آنهایی که خط اصلی مبارزه با استکبار جهانی هستند را جوانان تشکیل می‎دهند.

رئیس مجمع بسیج گلستان با اشاره به اینکه قلمرو نگاه فلسطینیان به جوانان جهان اسلام از جمله جوانان ایران است، ابراز داشت: ایران پیشگام فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین شایسته است که جوانان در روز جهانی قدس با حضورشان لبیک یا امام سر دهند و آرزوی امام راحل را عملی کنند.

منتظری حضور جوانان را در ابعاد داخلی و خارجی حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: بسیاری از جنبش‎های آزادی‎بخش و عدالت‎طلب نگاه‎شان به ایران اسلامی معطوف شده است.

وی گفت: ما ضمن اینکه از همه مسلمانان می‎خواهیم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کنند باید خودمان گوی سبقت را از دیگران برباییم.

منبع: فارس

انتهای پیام/م