جشنواره طعم برتر با چاشنی ابتذال

زرین نامه: مسئولین فرهنگی استان چرا سکوتشان را نمی شکنند :جشنواره طعم برتر با چاشنی ابتذال

به گزارش زرین نامه به نقل از استراباد، جشنواره طعم برتر که قرار بود با پخت کیک 34 متری، سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارد، تبدیل به مجلسی برای ابتذال و لهو و لعب شد .

این برنامه که حدود یک ماهی است روی آن خیلی مانور می دهند و از افرادی خاص در کسوت مدیر و مشاور آن نام می برند، 18 بهمن از ساعت 14 در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان واقع در جاده محمد آباد برگزار شد .

گفته می شود غرفه هایی شامل غذاهای برتر گرگان و غذاهای محلی مثل روستاهای زیارت و غرفه هایی شامل شرکت پگاه ، کتاب ، دانشگاه غیر انتفاعی ، چای شاهسوند ، ساعت ، فرش و گلیم ، عکاسی و دکوراسیون ، بازیهای کامپیوتری در این جشنواره به معرض دید علاقه مندان گذاشته شد .

اما نکته قابل توجه این جشنواره اختلاط بیش از حد دختران و پسران و اوضاع ناجور حجاب و آرایش دختران بود که باعث شد این مراسم به ابتذال برسد و مجری برنامه بارها به خاطیان تذکر دهد و حتی گفته می شود چندین نفر از بس از کوره در رفته بودند ، به کناری کشیده شده و کارت زرد گرفتند . البته خیلی از حاضرین که با خانواده خود آمده بودند از این اوضاع به شدت ناراضی بودند . سن جشنواره که شامل ارگ و جاز و لوژ اختصاصی بود که با لیوان های پایه دار که تدایی کننده خوردن شراب تزیین شده بود .

هنوز چند وقتی از ابتذال در جشنواره آرایش و لوازم بهداشتی در تالار فخر الدین اسعد گرگانی نگذاشته بود که این بار شاهد جشنواره ای بدتر از آن در مکانی خلوت بودیم . این مراسم مارا یاد حنابندان های حاشیه شهر می اندازد که برخی ها با استفاده از مکان خلوت و خاموش کردن برق سالن و آوردن رقص نور ، پارتی برگزار می کنند . حاضرین در جشنواره گویا به نمایشگاه مد لباس آمده بودند و هر کدام انگار مراسم عقد کنان دعوت بودند که بهترین لباس و بهترین آرایش خود را انتخاب کرده بودند . حرکات موزون که کم کم تبدیل به رقص می شد و با جیغ زدن همراه بود ، در برخی صحنه ها براحتی ملموس بود .

نکته مهمی که اینجا وجود دارد اینست که این جشن بنام انقلاب اسلامی برگزار شد . آیا انقلاب ما برای این چیزها بود ؟ مسئولین فرهنگی استان چرا سکوت می کنند و از سکوتشان تا بحال چه نتیجه ای گرفتند ؟ آیا این سکوت باعث نشده برخی که این کار را انجام می دهند ، با فراغ بال و با شدت بیشتری به این اقدامات روی بیاورند ؟

نکته دیگر اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان که مدام دم از ارزشها و برگزاری یادواره های شهدا می زند خیلی راحت در این مراسمات شرکت می کند و شکوه ای هم نسبت به برگزاری چنین جشن هایی ندارد و گویا چراغ سبزی هم نشان داده است .

برخی از افرادی که اعتقادات اسلامی داشتند همان صحنه های اول این جشن را ترک کردند و حاضر به ماندن در این جشنواره ای که ترویج ابتذال و لهو ولعب را در پی داشت ، نشدند .

نکات مهمی در این قضیه وجود دارد :
اولا اینکه مطمئنا هدف برگزار کنندگان برنامه گرامیداشت انقلاب نبود وگرنه حاضر نمی شدند در این مراسم این چنین ارزشهای اسلامی زیر پا برود .

ثانیا چرا این نمایشگاه در محیط شهر (مثلا پارک شهر ) برگزار نشد تا همه ملت بتوانند از آن استفاده کنند نه اینکه عده ای در یک مکان خلوت بیایند و عقده گشایی کنند .

ثالثا چرا این افراد با این سابقه با مجددا مجوز برگزاری جشن می گیرند . چرا که برگزار کننده این مراسم تشریفاتی هایی هستند که مجری برگزاری مراسم عروسی و ارگ و جاز و . . . هستند و لذا انتظار می رفت که در این مکانها از اینها استفاده نمی شد .

رابعا بنظر می رسد در یک بازه زمانی 6 ساعته اهداف اقتصادی جشنواره نمی تواند مد نظر باشد چرا که در این فرصت کم این همه غرفه می زنند و افرادی هم به جشنواره آمدند که اصلا قصد خرید نداشتند و آمده بودند که لیبرالیسم را در حیاط خلوت های حاشیه شهرمان تجربه کنند .

به هر حال ما از مسئولین فرهنگی استان می خواهیم که فیلم این جشنواره را بدرستی بررسی کنند و اگر واقعا کج روی و انحرافی در برگزاری این جشنواره ها وجود دارد به این افراد مجوز ندهند چرا که در یک کشور اسلامی عده ای خیلی راحت ارزشهای اسلامی را به سخره می گیرند و درست نیست بعد از انقلابی که با خون هزاران شهید بدست آمده خیلی راحت و بدست خودمان همه چیز را از دست بدهیم .