طرح مشارکتی روستائیان پیچ و خم‎های بروکراسی اداری را اصلاح می‎کند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: طرح مشارکتی روستائیان در ایجاد واحدهای تولیدی بسیاری از پیچ و خم‎های بروکراسی اداری را اصلاح می‎کند.

به گزارش زرین نامه؛ قاسم سمیعی ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته استانی اجرای طرح مشارکت مردم در راه‎اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: فرصت‎های سرمایه‎گذاری خوبی در روستاها پیش‎بینی شده است، نباید به طرح مشارکتی روستائیان مانند طرح‎های اقتصادی نگاه کرد چراکه این طرح با رویکرد اصلاح پیچ و خم‎های اداری کلید خورده است.

وی تصریح کرد: کسانی که علاقمند به سرمایه‎گذاری در حوزه روستایی هستند و اعتقاد به برگشت سرمایه داشته باشند می‎توانند از تسهیلات طرح بهره‎مند شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه روحیه مشارکت‎پذیری را نتوانستیم در بین مردم زنده کنیم، افزود: با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم در پروژه پتروشیمی مشارکت خوبی داشتند و می‎خواستند کار مشارکتی را تجربه کنند اما اتفاق خوشایندی در این حوزه نیفتاد.

سمیعی از معرفی سه طرح به صندوق کارآفرینی امید گلستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‎ها پس از انجام مراحل کارشناسی و اخذ تائید برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‎شوند.

وی طرح مشارکت روستائیان را در ایجاد واحدهای تولیدی را در رونق اقتصادی و ارزش افزوده مهم خواند و گفت: بسیاری از استان‎های مرزی اصرار داشتند که سقف تسهیلات برای هر یک از استان‎ها مشخص شود که مورد موافقت قرار نگرفت و این امر سبب شده تا بحث رقابت مطرح شود و هر استانی که طرح‎های خلاقانه و اشتغال‌زای بهتری ارائه کند از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان بر لزوم جذب بهتر، بیشتر و بهینه تسهیلات تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه شرایط کشور در زمینه ارائه تسهیلات مطلوب نیست و میزان کارمزدها بالاست، ارائه طرح مشارکتی روستائیان نقطه امیدی برای مردم این مناطق است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان به لحاظ مرزی شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات طرح دارد، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی بسیج شده‌اند تا برای روستاها اقدامات موثری در رونق اقتصادی صورت بگیرد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه