طرح ایجاد واحدهای تولیدی در روستاهای گلستان کلید خورد/ «کارت یارانه» ضمانت دریافت تسهیلات می‎شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید در گلستان از اجرای طرح مشارکت مردمی به منظور ایجاد و راه‎اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ حسن پهلوری در جلسه مشترک کمیته استانی اجرای طرح مشارکت مردم در راه‎اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: طرح‎هایی که خلاقانه، دارای مزیت رقابتی و اشتغال‌زا باشند در اولویت حمایت صندوق قرار می‎گیرند.

وی حمایت از کسب و کارها و فعالیت‎های روستایی و مناطق محروم مرزی را جزو اولویت‎های طرح برشمرد و تصریح کرد: براساس تفاهم‎نامه منعقد شده، اولویت ارائه تسهیلات به روستائیانی است که 80 درصد اعتبارات در طرح‎های مشارکتی و 20 درصد سهمیه طرح‎های انفرادی و غیرمشارکتی باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در گلستان در خصوص تسهیلات طرح‎های مشارکتی و غیرمشارکتی گفت: طرح‎های مشارکتی در مناطق مرزی و غیرمرزی تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‎کنند و سقف تسهیلات طرح‎های غیرمشارکتی در مناطق مرزی 50 میلیارد ریال و در مناطق غیرمرزی تا 40 میلیارد ریال تسهیلات تعلق می‎گیرد.

پهلوری در خصوص نرخ سود تسهیلات بیان داشت: نرخ کارمزد طرح‎های مشارکتی در مناطق مرزی صفر درصد و مناطق غیرمرزی سه درصد است، نرخ کارمزد برای طرح‎های غیرمشارکتی در مناطق مرزی هفت درصد و در مناطق غیرمرزی 10 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به سهم آورده متقاضیان گفت: سهم آورده متقاضیان مناطق مرزی در طرح‎های مشارکتی 10 درصد و در مناطق غیرمرزی 20 درصد است.

به گفته پهلوری؛ سهم آورده متقاضیان مناطق مرزی در طرح‎های غیرمشارکتی 15 درصد و در مناطق غیرمرزی 25 درصد است و ضمانت تسهیلات پرداختی نیز کارت حساب یارانه خانواده‎های عضو، محل اجرای طرح، تاسیسات و ماشین‌آلات خواهد بود که با کمترین ضمانت و مدارک از طرح‎های تولیدی و اشتغال‌زا حمایت می‎شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در گلستان بیان داشت: در طرح‎های مشارکتی باید حداقل 200 عضو سرپرست خانوار به عنوان سهامدار مبادرت به سرمایه‎گذاری کنند و به ازای هر سرپرست خانوار مبلغ 100 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته می‎شود و این طرح‎ها از 20 میلیارد ریال تسهیلات برخوردار می‎شوند.

این مسئول بیان داشت: تفاهم‌نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌ جمهوری منعقد شده است و بر این اساس فعالیت‎های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدماتی، بازرگانی و گردشگری مورد حمایت قرار می‎گیرند.

وی گفت: طرح‎های مذکور باید متناسب با استعداد، نیاز منطقه روستایی و عشایری در راه‎اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا و تکمیل‎کننده زنجیره‎های تولید باشند تا مورد حمایت قرار بگیرند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه