حجاب صدف محافظ عزت و اعتماد به نفس بانوان در جامعه

امام جماعت روستای حکیم آباد فندرسک گفت: حجاب همچون صدفی، عزت و اعتماد به نفس بانوان را در مقابل هوا و هوس های طمع ورزان حفظ کرده و بر ارزش و عظمت او در جامعه می افزاید.

حجت الاسلام مرتضی پیروی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به آثار و پیامدهای فردی و اجتماعی رعایت حجاب در جامعه بیان کرد: رعایت حجاب سبب مصونیت زن در برابر طمع ورزی های هوس بازان، پیشگیری از تحریکات شهوانی، تأمین سلامت و بعد روانی جامعه و جلوگیری از بی حیایی و بی عفتی می شود.

وی اظهار کرد: زن با حفظ حجاب و پوشش شرعی خود می تواند خانواده را استوار و پا برجا ساخته و در جامعه نیز حضور فعال داشته باشد.

پیروی با بیان اینکه حجاب زمینه ساز افزایش اعتماد به نفس، عظمت و ارزش زن در جامعه است، تصریح کرد: دشمن می خواهد به زن مسلمان این فکر را القاء کند که حجابت مانع پیشرفت توست اما اسلام عظمت و ارزش او را در حجاب و پنهان کردن خود از نامحرم می داند.

حفظ حجاب مقوله ای مشترک بین زن و مرد است

امام جماعت روستای حکیم آباد حجاب را مقوله ای مشترک برای زن و مرد دانست و افزود: رعایت حجاب مختص زنان جامعه نیست و مردان نیز باید به مقوله عفاف و حجاب توجه کنند، اگر چه پوشش کامل برای مرد واجب نیست ولی نگاه زن به بدن او حرام است و مرد باید طوری لباس بپوشد که باعث تحریک نامحرم نشود.

پیروی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پدیده حجاب بی عفاف، شیوه های برخورد با بی حجابی اشاره کرد و اذعان داشت: برای مقابله با بی حجابی، ابتدا باید آسیب شناسی و یافتن ریشه های اصلی بد حجابی، یرای از بین بردن عوامل زمینه ساز بی حجابی تلاش کنیم.

وی افزود: از آنجایی که بیشتر وقت دختران ما در مدرسه می گذرد، نقش آموزش و پرورش در تربیت و فرهنگ سازی حجاب و حیاء مهم تر است.

لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

وی با اشاره به نقش مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در برخورد با بی حجابی، به تشریح جایگاه این فریضه در حکومت اسلامی و وظایف مردم و حاکمیت در رابطه با آن پرداخت و عنوان کرد: در ابتدا باید معنا و مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم، معروف آن است که عقل و شرع آن را نیک و منکر آن است که عقل و شرع آن را ناپسند بداند. بنابراین امر به معروف یعنی فرمان دادن به کار خوب و نهی از منکر یعنی بازداشتن از کار بد است.

پیرویی یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه ی ادیان مطرح است و وجوب آن مختص اسلام نیست، اما در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که بهترین امت، امتی است که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: این فریضه همگانی است و همه ی مسلمانان باید به آن پایبند باشند. اینطور نیست که در زمان اقتدار حاکمیت اسلام، این فریضه تنها به دوش قوه قضاییه یا نیروی انتظامی باشد بلکه تک تک آحاد مردم به انجام آن موظند.

امام جماعت روستای حکیم آباد با تاکید بر لزوم داشتن پاکی نفس برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسان اهل ایمان و پاکدل، درد دین دارد و به این فریضه پایبند است و کسی که تحت سلطه نفس باشد نمی تواند به اجرای این مهم بپردازد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه