عبور خانواده تامین اجتماعی از مرز 57 هزار در علی آبادکتول/ کارفرمایان 50 میلیارد بدهی دارند

رئیس شعبه تامین اجتماعی علی آباد کتول  از بدهی 50 میلیارد ریالی کارفرمایان به این شعبه خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد 57 هزار و 252 نفر بیمه شده اصلی و تبعی شهرستان از این شعبه خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

اکبر سلیمانی شیرنگی در گفتگو با زرین نامه با اشاره به اصل 29 قانون اساسی بیان کرد: برخورداری از تامین اجتماعی، از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و مراقبت های پزشکی بصورت بیمه و غیره حقی است همگانی که دولت مکلف است طبق قوانین از درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت های مردم برای یکایک افراد کشور تامین کند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس تامین اجتماعی علی آبادکتول در سال 1347 با عنوان نمایندگی تامین اجتماعی شروع به فعالیت کرد و از سال 1359 با شهرستان شدن علی آبادکتول فعالیت خود را تحت عنوان شعبه تیپ 4 ادامه داد تا اینکه در سال 1383 با توجه به عملکرد مثبت سال 1382 این شعبه به یک درجه بالاتر یعنی تیپ 3 ارتقاء یافت.

سلیمانی تصریح کرد: این شعبه دارای یک شعبه اقماری در شهر فاضل آباد است که در راستای سهولت بخشیدن به بیمه شدگان آن شهر در سال 92 تاسیس شده است.

وی با اشاره به عنوان " دولت؛ ملت همدلی و هم زبانی" امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب برگزیده شد، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز در همین راستا امسال با عزمی بیشتر بر محور "تامین اجتماعی تجلی گاه همدلی و همزبانی بین بیمه شدگان کارفرمایان مستمری بگیران دولت و ملت" فعالیت می کند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی علی آباد کتول ز وجود 5 هزار و 78 کارگاه فعال و نیمه فعال در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: پرونده 4 هزار و 664 کارگاه فعال این شهرستان در سال گذشته به پرونده الکترونیک تبدیل شد و امسال نیز پرونده بیمه شدگان برای سهولت خدمات رسانی به آن ها الکترونیکی می شود.

حمایت بیش از 39 میلیارد ریالی کوتاه مدت تامین اجتماعی از بیمه شدگان

سلیمانی همچنین با اشاره به حمایت های کوتاه مدت این شعبه شامل غرامت و دستمزد ایام بیکاری، حوادث ناشی از کار، کمک بارداری، کمک ازدواج، هزینه کفن و دفن، پروتز و اورتز و بیمه بیکاری نسبت به بیمه شدگان گفت: سال گذشته مبلغ 39 میلیاد و 870 میلیون و 681 هزار و 264 ریال بابت کمک های کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت شد.

وی با اشاره به پوشش 3 هزار و 361 نفر مستمری بگیران علی آبادکتول توسط این شعبه، افزود: سال گذشته مبلغ 260 میلیارد و 750 میلیون و 81 هزار و 658 ریال بابت حقوق به مستمری بگیران این شعبه پرداخت شده است.

بدهی 50 میلیاردی کارفرمایان به تامین اجتماعی

سلیمانی در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به بدهی 5 میلیارد تومانی کارفرمایان به این شعبه گفت: خدمات تامین اجتماعی بین النسلی و منابع آن حق الناس است، که پرداختن هرچه سریعتر آن موجب ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر از سوی تامین اجتماعی به بیمه شدگان می شود.

رئیس شعبه تامین اجتماعی علی آباد کتول خطر نشان کرد: ما در این شعبه می خواهیم امنیت و آرامش را به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه دهیم تا با خیالی آسوده تر به فعالیت های شغلی خود بپردازند که تحقق این مهم نیازمند همکاری کارفرمایان در خصوص پرداخت بدهکاری هایشان است.

آنتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه