جشنواره پویانمایی و بازی های رایانه ای فرصتی برای کشف استعدادهاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جشنواره پویانمایی و بازی های رایانه ای فرصتی برای کشف استعدادها و تقویت ظرفیت نیروی انسانی در کشور به شمار می رود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جلسه اتاق فکر جشنواره پویا نمایی، افزود: با توجه به کار تخصصی و فنی انیمیشن و پویا نمایی تلاش شده با تنوع موضوعات مذهبی بستر برای تولید آثار افزایش یابد.

وی خواستار افزایش بیش از پیش موضوعات مذهبی برای تولید انیمیشین و بازی های رایانه ای شد و گفت: با این اقدام سازه اثر رغبت بیشتری برای تولید آثار دارد ضمن اینکه کیفیت تنوع تولیدات هم افزایش می یابد.

حجت الاسلام فضیلت تعدد موضوع در جشنواره را باعث تقویت رقابت دانست و تصریح کرد: جدای از ایجاد فرصت و تقویت رقابت جوانان تنوع در موضوع سطح کیفی مسابقات را افزایش می دهد.

وی هدف از برگزاری جشنواره پویانمایی و بازی های رایانه ای با موضوعات مذهبی را اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی، علوی و رضوی اعلام کرد و افزود: با این اقدام فعالیت های هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت گسترش می یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مسابقه فیلم کوتاه و فیلنامه کوتاه انیمیشن را از بخش های جشنواره پویا نمایی دانست و تصریح کرد: برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور مهمانان و اساتید و برگزاری نمایش هنری از جمله برنامه های جنبی جشنواره به شمار می رود.

تولید انیمیشن کاری تخصصی و فنی است

قاسم قندهاری، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جلسه گفت: تولید انیمیشن کاری تخصصی و فنی است که شاید مانند بسیاری از آثار هنری طرفدار نداشته باشد.

وی افزود: چون تولید انیمیشن کاری تخصصی است پس مخاطبان جشنواره هم تعدادی معدود خواهند بود از این رو استقبال مردم شاید قابل مقایسه با برخی جشنواره ها مانند تئاتر و موسیقی نباشد.

قندهاری به اطلاع رسانی و تبلیغات برای حضور بیشتر علاقمندان در جشنواره تاکید کرد و گفت: نیاز است از ظرفیت کانون های مساجد در امر اطلاع رسانی به صورت جدی استفاده شود.

وی با بیان اینکه محوریت جشنواره پویا نمایی رضوی، علوی و نبوی است، افزود: با توجه به موضوع جشنواره فعالیت کانون های مساجد در آن بدون ارتباط نخواهد بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری اینکه گلستان تجربه 6 جشنواره پویانمایی را در گذشته داشته، افزود: تحلیل و برداشت ما این است که جشنواره از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: به برکت همین جشنواره، گلستان هنرمندان خوبی در بخش تولید انیمیشن دارد؛ بسیاری از هنرمندانی که تا قبل از این تولید انیمیشن را حائز اهمیت نمی دانستند اکنون به صورت جدی به آن نگاه می کنند.

قندهاری ضمناشاره به تعداد زیاد برگزیدگان گلستانی در جشنواره پویا نمایی، افزود: بازی های رایانه ای امسال به جشنواره اضافه شده که امیدواریم موجب تقویت ظرفیت ها و پتانسل ها در این بخش شود.

بررسی سین برنامه و قالب برگزاری جشنواره، بررسی راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت درون استانی و برون استانی و معیارهای مرتبط بودن آثار به موضوع جشنواره از مصوبات این جلسه اتاق فکر به شمار می رود که راجع به آن اعضای این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه