آیت الله شاهرودی: فرهنگ دینی ما غنی از نکات تربیتی است

زرین نامه: نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان گفت:  فرهنگ دینی ما غنی از نکات روانشناسی و تربیتی است که باید در مراکز مشاوره از این علوم بهره بگیریم، زیرا استفاده از علوم غربی با تفریق خدا از انسان چاره ای بر درمان روح انسانی نخواد بود.


آیت الله شاهرودی در دیدار با رحمانی رئیس اداره کل بهزیستی استان گلستان، با بیان اینکه انقلاب باید ویژگی های خوب ما را افزایش دهد، بیان داشت: بعد از انقلاب خانواده ها با تصور اینکه، تمام رسانه های جمعی کشور، مدرسه ها، دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی چون در دست ما است، بسیاری از وظایف آموزش برنامه های دینی و قرآنی را به مراکز آموزشی مانند مدارس محول کردند، اما باید خاطر نشان شد که نکات دینی از سنین کم باید به کودک آموخته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این امر متولیان امر در مهد کودک ها، تلاش کنند تا از سنین کم فرهنگ دینی در کودکان نهادینه شود

شاهرودی اظهار داشت: زمانی که انسان متولد می شود باید در گوش وی اذان خواند و این یعنی آموزش از بدو ورود به دنیا و این اهمیت تربیت را در دین اسلام نشان می دهد.

نماینده مجلس خبرگان استان گلستان اذعان داشت: بعد از طلوع اسلام تا قبل از استعمار حکومت های نیمه دینی وجود داشت که اسلام پناه بودند، اما بعد از آغاز دوران استعمار اسلام فراموش شده پس از 14 قرن توسط ایرانیان به رهبری امام خمینی (ره) دوباره طلوع کرد.

وی تصریح کرد: وعده قرآن تخلف ناپذیر است و به مردمی که سرنوشت خود را با دست خود رقم زده و به سوی خدا می آیند، کمک خواهد کرد و اگر ما دچار مشکلی شویم نشان دهنده این موضوع است که اشخاص در مسئولیت هایی که قرار دارند خوب عمل نکرده اند. 

شاهرودی در پایان گفت: انقلاب و در راس آن ولی فقیه وحدت آفرین است. زیرا تمام قومیت ها و مذاهب با پیروی از آرمان های انقلاب حول محور ولایت فقیه در حال گردش هستند و از ایشان تبعیت می کنند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه