احیای خانواده گام نخست تربیت اسلامی است

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی گلستان با اشاره به کاهش نقش خانواده در تربیت انسان سالم گفت: احیای خانواده گام نخست در حرکت به سمت تربیت اسلامی در کشور است.

به گزارش زرین نامه؛ علی لشکربلوکی در حضور اعضای قرارگاه مطالبه‎گری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به اهمیت تربیت در کنار تعلیم در سیستم آموزشی کشور به ویژه در دانشگاه‎ها و مدارس اظهار کرد: امروزه فقدان نظام تربیتی معین در کشور یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه تعالی‌بخشی به پرورش انسان کامل و فرهیخته برای کشور است.

وی با بیان اینکه امروز خرده‌نظام‎هایی در سازمان‎ها و ارگان‎های دست‎اندرکار حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته است، افزود: ساختار فرادستی برای ساماندهی و هدف‌گذاری این خرده‌نظام‎ها وجود ندارد و حرکت جزیره‎ای و اغلب به صورت موازی موجب شده است دستگاه‎های دخیل در کارهای فرهنگی و متولیان تعلیم و تربیت وظیفه خود را در فرایند مشخص تربیتی در کشور نشناسند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان با انتقاد از کاهش نقش خانواده‎ها در تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی و عقیدتی و به طور کلی انسان سالم در ابعاد متفاوت در جامعه خاطرنشان کرد: احیای خانواده باید به عنوان نخستین گام حرکت به سمت تربیت اسلامی در کشور در دستور کار برنامه‎های کلان کشور قرار گیرد همان طور که رهبر فرزانه انقلاب نیز بر محوریت خانواده تاکید ویژه دارند.

لشکربلوکی با اشاره به برنامه‎ریزی همه‌جانبه و مدون دشمنان برای تغییر فضای تربیتی کشور اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که دشمن با طراحی سیستم و نظام تربیتی ناسالم و از درون تهی ولی در قالبی زیبا توانسته است ضمن تغییر ذائقه برخی از جوانان عملاً سبک زندگی و حرکت تربیتی آنها را به دست گیرد و به سمت خود ببرد که نمونه آن را می‌توان در فرو بردن جوانان در شبکه‎های اجتماعی مشاهده کرد.

وی بسته غرب را برای ارائه به مخاطبان در کشور کامل و در همه زمینه‎ها دانست و اضافه کرد: هر چند این بسته کاملاً دارای محتوای ناسالم و برخلاف اعتقادات ماست، اما چون برای همه نیازهای جوانان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان پاسخی ارائه کرده است توانسته مخاطب را به خود جلب کند و باور غلطی را در وی مبنی بر صحت این مسیر تربیتی ایجاد کند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان نقش دانشجویان نخبه و فرهیخته کشور به ویژه دانشجویان بسیجی را در طراحی و معرفی ساز و کاری برای یک نظام تربیتی سالم و مبتنی بر چارچوب‎های دینی و ملی مطابق با فطرت بیدار انسان‎ها حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: حتی در دانشگاه‎ها و مدارس که مستقیماً وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند به جزء تعلیم نصفه و نیمه مطالب نظری خبری از تربیت نیست و اقدامات فرهنگی نیز به اقداماتی نمادین تبدیل شده است.

لشکربلوکی با تقدیر از فعالیت‎های قرارگاه مطالبه‎گری بسیج دانشجویی گلستان گفت: نیاز است سطح اقدامات این قرارگاه با احصای مشکلات کلان و حساس کشور عمیق‎تر و با رویکردی اصلاحی و دلسوزانه همچون گذشته ادامه پیدا کند تا به اهداف نهایی خود برسد.

گفتنی است، در این دیدار جواد قلی‎نژاد معاون علمی بسیج دانشجویی استان گلستان، میثم زنگانه معاون بررسی تحلیل بسیج دانشجویی استان و مهدی باقریان مسئول مجمع فرماندهان بسیج دانشجویی گلستان نیز به بیان نظرات خود درباره این موضوع پرداختند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه