86 پارک و بوستان در روستاهای گلستان ایجاد می‎شود

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: 86 پارک و بوستان در روستاهای گلستان ایجاد می‎شود که اکنون 15 پارک روستایی در حال اقدام است.

به گزارش زرین نامه؛ قاسم سمیعی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه خوبی به بخش روستایی شده است در حال حاضر 58 سالن ورزشی روستایی در استان گلستان وجود دارد.

وی از 55 سالن ورزشی نیمه‌تمام در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: 56 زمین فوتبال در روستاهای استان گلستان وجود دارد.

مطالبات روستایی در حوزه ورزشی بسیار زیاد است

مدیر‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه اتمام پروژه‎های نیمه‎تمام از اولویت‎های استان محسوب می‎شود، افزود: سال گذشته در شورای برنامه‎ریزی استان گلستان مصوب شد که هیچ پروژه جدیدی تا زمانی که پروژه نیمه‎تمام وجود دارد کلنگ‎زنی نشود.

سمیعی با بیان اینکه مطالبات روستایی در حوزه ورزشی بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: منابع زیادی در این خصوص به استان گلستان داده شده و طی دو ماه گذشته عملیات اجرایی دو سالن ورزشی در روستاهای استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گلستان جزو سومین استان از نظر برخورداری جمعیت روستایی است، ابراز کرد: 49 درصد استان گلستان از جمعیت روستایی تشکیل شده و بالغ بر یک هزار روستا در استان وجود دارد و 904 روستا از شورای اسلامی برخوردار هستند.

برنامه‎های باکیفیت موجب استقبال جوانان به فعالیت‎های فرهنگی و اجتماعی می‎شود

مدیر‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه حدود 870 هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‎دهند، گفت: افزایش جمعیت روستایی سبب شده تا برنامه‎های ویژه‎ای برای روستاها در نظر گرفته شود و دستگاه‎های اجرایی تکلیف دارند در حوزه‎های مختلف برای روستاها دارای برنامه باشند.

سمیعی بر ضرورت غنی‎سازی اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و بیان داشت: 351 هزار نفر از جمعیت روستا در گروه سنی 15 تا 345 سال هستند که باید برنامه‎های مناسبی برای آنها تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های باکیفیت موجب استقبال جوانان به فعالیت‎های فرهنگی و اجتماعی می‎شود، گفت: با توجه به اینکه جمعیت قابل‌توجهی از جوانان در روستاها هستند باید از برنامه‎های تکراری که جذابیت لازم را ندارند پرهیز شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه