به زودی اعتبار 308 میلیارد تومانی در "قره سو" جاری می شود

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس از جذب اعتبار 308 میلیارد تومانی سد قره سو در آینده ای نزدیک خبر داد.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: اعتبار 308 میلیارد تومانی سد زرین گل به زودی در جده نهایی می شود که با توجه به بحران آب این اعتبارات در زمینه انتقال آب، آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در مزارع بخش مرکزی و کمالان شهرستان علی آباد کتول هزینه می شود.

وی با اشاره به تصویب پروژه 2 سد در کشور در شورای اقتصاد اظهار کرد: یکی از آن 2، سد قره سو (زرین گل) بود که پیگیری های لازم برای جذب اعتبار این سد، با همکاری استاندار و مدیریت آب منطقه ای گلستان در هیئت دولت و وزارت اقتصاد انجام شد.

نوروزی تصریح کرد: اعتبار 92/8 میلیون یورویی این سد در حوزه مارانکلاته، قره بلاغ و زمین های زیر کشت بخش مرکزی و کمالان علی آبادکتول صرف می شود و نتایج مثبت آن، رشد و توسعه اقتصادی گلستان و این شهرستان را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به بحران کم آبی در کشور تاکید کرد: با نگاه مثبت وزارت نیرو و جهاد در ترویج آبیاری نوین و همکاری مدیران استانی برای انتقال آب و اجرای پروژه آبیاری تحت فشار مزارع، امیدواریم بهره وری مناسب تری در حوزه آب اتفاق بیافتد.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه کم آبی در کشور که در متاسفانه در آینده نیز ادامه دارد، استفاده بهینه از آب با روش های نوین علاوه بر تأثیر مطلوب بر کشت، موجب استفاده بهینه از آب می شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه