مردم " سپاه و شاهد" آسوده آب بنوشند/ مشکلی نیست

در حالی از شیوع آلودگی آب (تغییر در رنگ، طعم و بو) شهرک های سپاه و شاهد علی آبادکتول حدود 45 روز می گذرد، گزارش های دریافتی جدید حاکی از آن است که آب شرب این شهرک ها فاقد هرنوع آلودگی است.

به گزارش زرین نامه؛ طی ارتباط چند تن از شهروندان علی آبادکتول با این پایگاه خبری تحلیلی مطلع شدیم که از حدود 45 روز گذشته اهالی شهرک سپاه و شاهد این شهرستان از آب آشامیدنی با رنگ کدر و بوی نامطبوع می نوشند.

برای پرس و جوی بیشتر و بررسی این مشکل، ابتدا سراغ مردم این 2 شهرک رفتیم تا صحبت های آن ها را در خصوص مشکلات آب این منطقه بشنویم:

اکبر اسدی یکی از ساکنین این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما درباره آب آلوده شهرک سپاه و شاهد گفت: از حدود 45 روز گذشته که رنگ آب منطقه تغییر کرده، تمامی ظروف آشپزخانه جرم زرد رنگی گرفته، املاح در آب کاملاً واضح و قابل رؤیت است. همچنین آب بوی زنگ آهن نیز می دهد.

وی اظهار کرد: به اداره بهداشت مراجعه کردم و به درخواست کارکنانش مقداری آب برای انجام آزمایش به اداره بردم، اما تاکنون جوابی به ما نداده اند. آب آلوده باعث بیماری های گوارشی شده است. از مسئولین مربوطه تقاضا داریم که به این مشکل رسیدگی کنند.

حمزه آغویی یکی دیگر از ساکنین این منطقه عنوان کرد: مدتی است آب شرب منطقه ما آلوده و کدر است و ما برای مصرف آب آشامیدنی با مشکل مواجهه هستیم، لذا از مسئولین تقاضا داریم به این مساله رسیدگی کنند.

ثریا زنگانه نیز با اظهار نگرانی از مشکل آب شرب شهرک سپاه و شاهد گفت: یکی از کودکان همین منطقه دچار بیماری گوارشی شد و به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود. از مسئولین ذیربط خواهشمندیم که هر چه زودتر برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند.

تعدادی از نونهالان و نوجوانان که در خیابان مشغول بازی هستند نیز با اعتراض به وضعیت آب خیابان فردوس 14 به خبرنگار ما گفتند: در طول مدت ماه مبارک رمضان آبی بد بو و بد رنگ و گاهی اوقات کاملاً زرد رنگ و دارای املاح مصرف می کردیم و دچار دل درد و اسهال شدیم. تقاضا داریم که مسئولین به این مشکل رسیدگی کنند.

رمضان سوخته سرایی یکی دیگر از ساکنان این منطقه با اشاره به تغییر رنگ و بوی آب آشامیدنی این شهرک ها اذعان داشت: ماموران اداره آب و فاضلاب شهری کنترهای آب این شهرک ها را هفته گذشته باز کردند و مقدار چشمگیری املاح از لوله های آب خارج شد. اما هنوز مشکل به طور کامل حل نشده است.

آب شرب شهرک های سپاه و شاهد سالم است

در ادامه پیگیری ها با مراجعه به اداره آب و فاضلاب شهری علی آبادکتول، از محمد جعفر مزیدی رئیس این اداره علت مشکل آب شهرک سپاه و شاهد را جویا شدیم.

وی در گفتگو با زرین نامه با اشاره به اقدامات انجام شده، بیان کرد: ماموران ما بعد از تماس اهالی این منطقه بالافاصله موضوع را پیگیر شده و لوله ها را شستشو دادند.

مزیدی با بیان اینکه مخزن و شبکه آب رسانی روستای پیچک محله، شهرک های دادگستری، سپاه و شاهد مشترک است اما مناطق دیگر این مشکل را ندارند، تصریح کرد: کارشناسان ما در بررسی ها متوجه شدند که مشکل از شبکه داخلی منازل بوده است.

وی در این خصوص تشریح کرد: به دلیل قدمت حدوداً 20 تا 25 ساله ی شبکه لوله کشی داخلی اکثر منازل مسکونی این منطقه و خاصیت فرسایشی لوله های آهنی که به مرور زمان دچار زنگ زدگی و گرفتگی می شوند، رنگ و بوی آب تغییر کرده است.

مزیدی پیشنهاد داد: مشترکینی که از عمر لوله کشی آهنی آب شرب منازلشان 20 تا 25 سال می گذرد، برای حل مشکل تغییر طعم و بوی آب آشامیدنی خود، لوله کشی های منازل خود را تعویض کنند.

وی همچنین با اطمینان خاطر به ساکنین شهرک های سپاه و شاهد جهت پیگیری جدی مشکل آلودگی احتمالی آب علیرغم مراقبت های همیشگی از سوی این اداره تاکید کرد: شبکه بهداشت شهرستان همیشه ناظر بر کار آبفا است و اگر ایرادی باشد به سرعت به ما اخطار می دهد.

رئیس اداره آبفای علی آبادکتول خاطر نشان کرد: برای کسب اطمینان از سلامت آب، علاوه بر شستشوی شبکه آب شرب شهرک های سپاه و شاهد، نمونه آب منازل آن ها را نیز برای آزمایش میکروبی به آزمایشگاه ارسال کرده ایم، که خوشبختانه در نتایج، مشکل آلودگی میکروبی وجود نداشت، با این حال پیگیری های ما برای حل مشکل فیزیکی آب (طعم و بو) و کسب رضایت مشترکین ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه