اعزام 75 دانشجوی جهادگر علی‎آبادکتول به مرحله دوم اردوهای جهادی

مسئول بسیج دانشجویی علی‎آبادکتول با اشاره به افتتاح قرارگاه جهادی سردار شهید رحمانی همزمان با آغاز مرحله دوم اعزام اردوهای جهادی این شهرستان گفت: 75 دانشجوی بسیجی جهادگر در این مرحله به روستاهای محروم اعزام می‎شوند.

به گزارش زرین نامه؛ مصطفی فندرسکی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به ظرفیت‎های بالای بسیج دانشجویی برای خدمت‎رسانی به محرومان و مستضعفان و کمک به آبادانی شهرها و روستاها اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی شهرستان علی‎آبادکتول همواره در همه صحنه‎هایی که احساس کنند نظام و انقلاب به حضور آنها نیاز دارد با علاقه و مسئولیت‎پذیری حاضر خواهند بود و بدون هیچ منت و چشم‌داشتی به ارائه خدمات به همشهریان خواهند پرداخت.

وی نگاه حاکم بر اردوهای جهادی را محرومیت‎زدایی پایدار دانست و افزود: محوریت فعالیت بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی اشتغال‌زایی و توانمندسازی جوانان و خانواده‎ها برای کسب درآمد پایدار و بدون نوسان‎های مقطعی است و به عبارتی پرهیز از اقدامات سطحی و غیرکاربردی را در اولویت قرار داده‎ایم.

*افتتاح قرارگاه جهادی سردار شهید غلام‌حسین رحمانی

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان علی‎آبادکتول از افتتاح قرارگاه جهادی سردار شهید غلام‌حسین رحمانی همزمان با اعزام مرحله دوم اردوهای جهادی این شهرستان در دفتر بسیج دانشجویی علی‎آبادکتول خبر داد و خاطرنشان کرد: در این قرارگاه که به صورت دانشجویی و توسط مسئولان سازندگی حوزه و پایگاه‎های بسیج دانشجویی دانشگاه‎های شهرستان علی‎آبادکتول مدیریت می‎شود، سیاست‌گذاری، طراحی و برنامه‎ریزی‎های مرتبط با اردوهای جهادی به صورت خرد جمعی انجام می‎پذیرد.

فندرسکی آغاز مرحله دوم اردوهای جهادی شهرستان علی‎آبادکتول را همراه با اعزام 75 دانشجوی بسیجی مقارن دانست و اضافه کرد: این دانشجویان در قالب پنج گروه جهادی به روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته اعزام می‎شوند و در حوزه‎های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و آموزشی مشغول به فعالیت جهادی خواهند شد.

وی افراد تشکیل‌دهنده این پنج گروه جهادی را دانشجویان بسیجی دانشگاه‎های آزاد اسلامی و علمی کاربردی علی‎آبادکتول اعلام کرد و افزود: چهار گروه از دانشگاه آزاد اسلامی و یک گروه از مرکز آموزش عالی علمی کاربردی این شهرستان به مدت 10 روز به روستاهای ماهستان، میانکاله، سلمان فارسی، نصرکان و باقرآباد از توابع شهرستان علی‎آبادکتول اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان علی‎آبادکتول با بیان اینکه بسیج دانشجویی گام‎های موثری را در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حاکم شدن اقتصاد مقاومتی در کشور برداشته است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف غایی بسیج دانشجویی تبدیل اقتصاد کشور به اقتصادی پویا، مقاوم، آسیب‎ناپذیر و درون‎زاست تا فشارها و توطئه‎های خارجی بر آن کمترین تاثیر را بگذارد.

فندرسکی ایجاد خودباوری و اعتماد به توانمندی‎های درونی را در روستاها از برنامه‎های اردوهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد: این خودباوری می‎تواند در تقویت رشد و پویایی مناطق محروم و استفاده بهینه روستاییان از منابع خدادادی و در دسترس خود کمک بسیاری کند و در نهایت به رشد و توسعه همه‌جانبه مناطق کمتر توسعه‌یافته منجر شود.

وی ارتقای سطح تجربه و آشنایی نزدیک دانشجویان را با مشکلات مردم از مزایای اردوهای جهادی برای دانشجویان بیان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی نیز پس از اتمام دوره‎های 10 روزه کار و فعالیت جهادی همواره از ارتقای سطح توانمندی‎ها و تجربه خود و همچنین افزایش دغدغه برای رفع محرومیت‎ها سخن گفته‎اند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه