تصادفات جان 35 موتورسوار و عابر پیاده را در گلستان گرفت

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان گفت: در 3 ماه نخست سال‌جاری بر اثر تصادفات 35 موتورسوار و عابر پیاده در استان فوت کردند.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، علی زینلی در یازدهمین گردهمایی ارتقای ایمنی موتورسواران در روستاهای «باغلی مرامه»، «کاکا» و «عطا بهلکه» به مرکزیت روستای «کاکا» از توابع شهرستان‎های گنبدکاووس و آزادشهر اظهار کرد: این تعداد فوتی نسبت به سه ماه نخست سال 93 که 39 نفر بوده‎اند کاهش 10 درصدی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی به موتورسواران حاضر 350 عدد کلاه ایمنی از سوی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان اهدا شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل استان گلستان افزود: در استان در بحث کاهش تلفات موتورسواران و عابران پیاده در سال گذشته با 154 فوتی کاهش 23 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 92 داشتیم.

زینلی خاطرنشان کرد: مطابق آمار دریافتی وضعیت موتورسواران و عابران پیاده در سه ماه نخست سال‌جاری شاهد 35 نفر فوتی بودیم که این تعداد در مقایسه با سه ماه نخست سال 93 با 39 نفر کشته کاهش 10 درصدی را به همراه داشته است.

به گفته وی، وضعیت فرهنگی و سوق‎الجیشی استان با توجه به کشاورزی بودن و همچنین قرار گرفتن در مسیر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) دارای ترافیک جاده‎ای خاصی است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل استان گلستان ادامه داد: به همین دلیل در جاده‎های استان ناظر تردد انواع ادوات کشاورزی، موتورسواران و عابران پیاده هستیم و بیش از 60 درصد تلفات ناشی از سوانح رانندگی استان مربوط به دو قشر موتورسواران و عابران پیاده است که این مسئله به عنوان یکی از دغدغه‎های مقامات استانی محسوب می‎شود.

زینلی گفت: در این راستا با حضور و مشارکت دستگاه‎های ذی‌ربط نظیر پلیس‌راه و استانداری اقدامات آموزشی متنوعی را با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی کاربران جاده‎ای آغاز کرده و در دستور کار قرار داده‎ایم و با همکاری ویژه پلیس‌راه و فرمانداری اقدام به برگزاری همایش برای موتورسواران و عابران پیاده در نقاط مختلف استان کردیم؛ برای این مهم برنامه‎های مختلف آموزشی نظیر پخش تیزر و کلیپ آموزشی، ارائه مطلب آموزشی، توزیع پوستر و بروشور آموزشی، توزیع اقلام و تجهیزات ایمنی نظیر کلاه ایمنی استاندارد و ... را بین موتورسواران و عابران پیاده اجرا کرده و در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/م