اصحاب رسانه ریشه ای مقدس دارند / خبرنگاران ارزشی نسبت به مسائل روز بی تفاوت نیستند / رسانه ها باید در مطالبه گری از هم سبقت بگیرند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر روزگاری رسانه ها به عنوان رکن چهارم در مقابل ارکان سه قوه لحاظ می شد، میتوانست کمک شایانی به جامعه کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگ روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه استان گلستان در گرگان گفت: داعش امروز از ابزار رسانه بیشترین استفاه را می کند و برهمین اساس است که هرگاه نام داعش مطرح می شود می دانند که این گروه تروریستی چه گروه وحشی صفتی است.

وی افزود: این گروه تروریستی از ابزار رسانه به خوبی استفاده کرده است و این در حالیست که کشور ما، در بمباران رسانه ای قرار دارد و کشور های غربی ما را تروریست خطاب می کنند.

حسینی خطاب به خبرنگاران گلستانی گفت: باید با همکاری هم باید از این انقلاب صیانت کنیم و در برابر این هجمه تبلیغاتی باستیم.

اصحاب رسانه که ریشه ای مقدس دارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم و دهم در گرگان در خصوص روز خبرنگار تصریح کرد: این گونه محافل یک محافل نمادین است که در یک روز خاص از اصحاب رسانه که ریشه ای مقدس دارد تجلیل و تقدیر می شود.

وی گفت: بسیاری از رسانه های دنیا خبر سازی می کنند واین را می توان در جنگ یمن دید که چه بی تفاوت خبری علیه این کشور مظلوم وجود دارد و این رسانه ها هدفی جزء سرکوب این ملت را ندارند.

حسینی افزود: ما بالغ بر 17 هزار شهید در کشور دادیم و این در حالی است که همین رسانه های غربی همچنان ما را تروریست خطاب می کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما باید در چنین شرایطی باید با کمک هم از مصالح و منافع مردم دفاع کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از حوادث گوناگون دنیا توسط خبرنگاران ثبت و ضبط می شود گفت: جامعه ای قابل رشد است که در برابر حوادث و اتفاقاتی که در مقابل چشمان او سپری می شود ساده از کنار آن عبور نمی کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خبرنگاران از اقشار زحمت کش جامعه هستند که بایستی به فکر درمان و حل مشکلات جامعه باشند.

رسانه ها بایستی در مطالبه گری نسبتا به سایر قوا پیشگام باشند

حسینی گفت: اگر روزگاری خبرنگاران را به عنوان رکن چهارم در مقابل ارکان سه قوه لحاظ می کردند می توانست کمک شایانی به جامعه کند.

وی در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: رسانه ها بایستی در مطالبه گری نسبتا به سایر قوا پیشگام باشند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما باید در برابر جبهه دشمن باستیم و این کار باید با عشق و خیر خواهی همراه شود نه با کار اداری زیرا با کار اداری نمی توان در برابر هجمه دشمنان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: کسی که معیار آن حق باشد می تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند و اگر خبرنگاران مبنای حق را سر لوحه کار خود قرار دهد قطعا در کار خود موفق خواهد شد.

انتهای پیام/م