پیش‌بینی اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای آبخیزداری استان گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پیش بینی می‌شود اعتبار امسال آبخیزداری استان گلستان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش زرین نامه؛ ابوطالب قزلسفلو، در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: پیش‌بینی شده است در اعتبارات آبخیزداری در بخش سیل و خشکسالی امسال 13 میلیارد و 600 میلیون باشد.

وی افزود: در سال گذشته اعتبارات این بخش 13 میلیارد و یکصد میلیون تومان بود که 54 درصد آن تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص وضعیت روستای زیارت گرگان تصریح کرد: اتفاقاتی که در این روستا می‌افتد مورد تائید نیست و در این حوزه باید به صورت جمعی کار کرد.

به گفته وی، بخشی از اقدامات خود را کامل انجام داده‌ایم و چندین دستگاه درگیر این موضوع هستند.

قزلسفلو اظهار کرد: مناطق بالا دست روستا جزو مناطق حفاظت شده هستند که محیط زیست باید در آن مداخله کند، بخشی از مشکلات نیز مربوط به حریم رودخانه و زمین‌های زراعی است.

وی تاکید کرد: تیم جنگلبانی ما به جد در حال پیگیری است و با پشتیبانی دادگستری در منابع طبیعی اتفاق تازه‌ای روی نداده است و کاملا جدی پای کار ایستاده‌ایم.

قزلسفلو افزود: شرایط حوزه زیارت از جمله شیب بالا، پتانسیل جریانات واریزه‌ای، رسوبات بالای سیل از نظر سیل برای گرگان تهدید است و باید مدیریت بهتری روی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: برای خسارات ناشی از سیل سال 80 در استان گلستان 180 میلیارد تومان در عرض 10 سال برای فعالیت‌های آبخیزداری تخصیص یافت که 10 سال به پایان رسید اما تنها 40 درصد از این اعتبار تخصیص یافت.

قزلسفلو تاکید کرد: در تجهیزات انفرادی حریق وضعیت خوبی داریم و 13 دستگاه ماشین اطفاء حریق نیز در استان داریم که تا پایان سال به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 198 مورد حریق در استان گلستان اتفاق افتاد که به 140 هکتار از جنگل ها و مراتع استان آسیب دیدند.

امسال تا پایان تیرماه 324 هکتار از مراتع و 38 هکتار از جنگل های استان خلع ید شدند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه