مرواریدهای خاکی "قرق" را گلستان کردند+ تصاویر

2 شهید گمنام، دردانه، غواص و خط شکن 18 و 24 ساله ی عملیات کربلای 4 امروز روی دست هزاران نفر از مردم روستای "قرق" تشییع شدند.

به گزارش زرین نامه؛ مراسم با شکوه تشییع و خاک سپاری 2 شهید از 13 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 که از هفته گذشته با گلستانی ها، هم استانی شدند، صبح امروز با حضور بی نظیر مردم در روستای شهیدپرور قرق شهرستان گرگان برگزار شد.

اگرچه امروز هوا گرم و سوزان بود اما همه ی قرقی ها برای استقبال از این دردانه ها آمده بودند. بعضی از مادران قرقی برای این 2 شهید جوان، به رسم عروسی های خود، سینی های بزرگی از نقل و نبات و شیرینی تدارک دیده بوده و در استقبال از این شهدا، سینی های خود را روی سر گرفته بودند.

امروز هرکسی هرچه داشت برای استقبال از شهدا در طبقی از اخلاص گذاشته و با خود به مراسم شهدا آورده بود، حتی کودکان خردسال که کبوتران خود را به یمن حضور شهدا به خیابان آورده و آن ها را مقابل پیکر مطهرشان در آسمان رها کردند.

در این بین مادران و پدرانی هم بودند که تنها یک قاب عکس از فرزند شهیدشان، دارایی شان بود و آن را آورده بودند. پدر شهیدی هم می گفت من 25 شهید گمنام و 5 شهید از خانواده ام را تا به حال خاک سپاری کرده ام و از همه ی مردم برای پشتیبانی خوبشان سپاسگزارم. 

شهدایی که در قرق به خاک سپرده شدند گمنام بودند و روحانی هنگام قرائت دعای تلقین، تنها نامی که می توانست به زبان آورد، "یا ایها الشهیدان" بود و تلقین کننده در قبر نیز نمی دانست باید در کدام قسمت کفن این 2 شهید کلمات را تکرار کند که گوش شهید باشد......

در تمام مدت خاکسپاری این صدای مردم بود که به شهدای غواص و خط شکن متوسل شده بودند و از آن ها برای راهگشا شدن در زندگی هایشان استغاثه می کردند.

انتهای پیام/