گردش کالا بین ایران و روسیه ۱۰ برابر می‌شود

مدیرکل تجارت بین المللی آستارخان راه ابریشم گفت: در پی افزایش ۱۰ برابری گردش کالا بین ایران و روسیه هستیم.

به گزارش زرین نامه؛ آنگ پلمین در نشست تجاری روسای اتاق بازرگانی و مرکز تجارت بین‌المللی جاده ابریشم آستاراخان روسیه با تجار و بازرگانان گلستان اظهار داشت: در این مرکز تجاری که به‌دنبال افزایش 10 برابری گردش کالا بین روسیه و ایران است 3 هزار مغازه ایجاده شده‌است.

وی افزود: البته این شرکت بین المللی تنها راه همکاری تجاری ما نیست و ما به دنبال فرصت‌های جدیدتر هستیم .

مدیرکل تجارت بین‌المللی آستارخان راه ابریشم تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های تجاری این مرکز و اهمیت آن برای بسترسازی و تبادل و عرضه کالاهای دو کشور بسیار مهم است.

رییس اتاق بازرگانی آستاراخان روسیه نیز در این نشست گفت: استان آستاراخان همواره همکاری‌های تجاری خوبی با استان‌های شمالی ایران داشته است اما در حد انتظار ما نیست.

ویکتور ایوانوویچ نیاکوروف همکاری بیشتر کشورهای ساحل خزر را در انتقال پول بین بانک‌ها برای تجار و بازرگانان از فاکتورهای اساسی در همکاری‌های تجاری برشمرد و گفت: ما بی‌صبرانه منتظر تسهیل در سیستم انتقال پول هستیم.

وی افزود: همکاری‌های بین ایران تنها محدود به اتاق بازرگانی آستارخان نیست بلکه همه فدراتیو روسیه تمایل زیادی به این همکاری دارند .

ویکتور ایوانوویچ گفت: اگر تحریم‌ها کاملا از ایران برداشته شود شوک مهمی در روابط تجاری وبازرگانی ایران و روسیه وارد می‌شود.

وی با اشاره به نیاز روسیه به واردات گل به‌ویژه گل رز افزود: روسیه سالانه 3 میلیارد دلار گل رز از هلند وارد می‌کند که با وجود تحریم‌ها علیه روسیه این واردات قطع می‌شود اما با وجود ظرفیت‌های خوب تولید گل و گیاه در استان‌های شمالی، روسیه تمایل دارد ایران بتواند با رفع نیاز گل رز روسیه به این بازار که رو به افزایش است بپیوندد .

این گروه روسی در گذشته نیز به استان گلستان سفر کرده و ظرفیت‌های صادراتی و تبادل کالا را بین ایران و روسیه سنجیده بودند./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه