ممنوعیت فعالیت تاکسی‎ها به عنوان سرویس مدارس در گلستان

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: فعالیت تاکسی‎ها در امور غیرمرتبط همانند سرویس دربستی اشخاص و مدارس، ادارات و رستوران‎ها ممنوع است.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌اصغر مهری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص ساماندهی سرویس‎های مدارس و انتقاد شورای اسلامی شهر گرگان درباره ممنوعیت استفاده تاکسی‎ها برای این کار اظهار کرد: طبق ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شهرداری‎ها موظف هستند تمامی فعالیت‎های مربوط به حمل و نقل کالا، بار و مسافر را در محدوده شهرها در قالب موسسه‎ها و شرکت‎های حمل و نقل تعاونی و خصوصی ساماندهی کرده و بر آن نظارت کنند.

وی ادامه داد: براساس مقررات ماده 31 و آیین‌نامه اجرایی آن باید کمیسیونی در شهرداری‎ها تشکیل شود تا به تخلفات این شرکت‎ها و موسسات رسیدگی کرده و ضمانت‌های اجرایی پیش‎بینی شده در قانون، از جریمه تا لغو پروانه را در مورد آنها اعمال کند.

مهری با تاکید بر اینکه اصل عرضه و تقاضا امری عقلی و منطقی است، اضافه کرد: اگر با این نگاه به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و مسافران بنگریم بدیهی است که هر نوع مشکلی که در این زمینه به وجود آید، اشتیاق مردم به استفاده از مسافربرها و خودروهای شخصی را افزایش خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی مغایر با سیاست‎های ترافیکی است، تصریح کرد: پلیس راهور استان گلستان از آذرماه سال 1391 با درک صحیح از مشکلات موجود در بخش ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، اشکالات موجود را در جلسات متعدد کارشناسی مطرح کرده و توسط دستگاه‎های مربوطه تصمیماتی اتخاذ شده است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تا ساماندهی لازم برای رانندگان تاکسی در مسیر خط‎های تعریف شده انجام شود و سازمان تاکسی‌رانی شهرداری‎ها نیز نظارت عالی را بر نحوه اجرا و کیفیت اجرای آن داشته باشد.

مهری تاکید کرد: منع رانندگان تاکسی از انجام فعالیت‎های غیرمرتبط همانند سرویس دربستی اشخاص، ادارات و رستوران‎ها، محدودیت فعالیت در امر سرویس مدارس و تلاش متصدیان مربوطه برای افزایش ظرفیت شرکت‎های حمل و نقل دانش‎آموزی از جمله این تصمیم‎گیری‎ها است.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‎های موجود در بحث افزایش ظرفیت سرویس‎های مدارس، ساماندهی خودروهای پلاک شخصی یا همان مسافربرهای شخصی بوده که با موافقت دستگاه‎های مربوطه مقرر شد این موضوع با جدیت در هر سال پیگیری و اجرا شود.

*برخورد پلیس با بیش از 5 هزار مسافربر شخصی

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی این موضوع و افزایش خدمت‎رسانی تاکسی‎ها در شهر به خصوص در شهرستان گرگان سازمان تاکسی‌رانی تاکسی‎هایی که خارج از چرخه خدمت‎رسانی در حال فعالیت هستند را ملزم به حضور در خط‎های مربوطه کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین افزایش خطوط تاکسی نیز در شهرستان گرگان باعث فعالیت بهتر تاکسی‎ها و ایجاد بستر لازم در این خصوص شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان اظهار کرد: از سوی دیگر پلیس راهور در راستای اجرای تکالیف قانونی و برخورد با متخلفان از ابتدای سال تا 13 مردادماه جاری، 5 هزار و 996 راننده مسافربر شخصی را به دلیل حمل غیرمجاز مسافر با پلاک شخصی اعمال قانون کرده است.

مهری ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته که 54 درصد آن توسط پلیس راهور مرکز استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته و امسال پلیس راهور با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی و سازمان تاکسی‌رانی، نظارت بیشتر بر عملکرد رانندگان آژانس‎های تلفنی و موسسات اتومبیل کرایه شهرداری‎ها در استان را در دستور کار قرار داده است.

مهری تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا 13 مردادماه شاهد کاهش 27 درصدی کشته‎های ترافیکی شهرهای استان در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی بوده‎ایم.

رئیس پلیس راهور گلستان در پایان گفت: امیدواریم با هماهنگی و همدلی بیشتر دیگر مسئولان استان در بخش ترافیکی و انجام وظایف محوله شاهد بهبود اوضاع ترافیکی و کاهش تصادفات باشیم./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه