سرونوش و سرخدار و زربین علی آبادی در انتظار ثبت

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آباد کتول گفت: 3 جاذبه طبیعی شهرستان علی آباد کتول در انتظار ثبت در فهرست آثار میراث طبیعی کشور قرار دارند.

عباس عنایت در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: شهرستان علی آباد کتول از حیث میراث فرهنگی دارای 102 اثر شناخته شده است که از این تعداد، 68 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به انتظار 3 جاذبه حوزه میراث طبیعی علی آبادکتول برای ثبت در فهرست آثار ملی، عنوان کرد: در ماه های آتی جلسه دفاع از درختان سرخدار روستای افرا تخته، درختان سرونوش دهنه محمد آباد کتول و درختان زربین روستای زرین گل آماده در سازمان مرکزی برگزار می شود.

عنایت یاد آور شد: آبشار کبودوال با ویژگی تمام خزه ای آن نیز در ابتدای سال جاری به اتفاق آراء و با شماره ثبت 247 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول با اشاره به آثار فراوان میراث فرهنگی و طبیعی در علی آباد کتول ابراز امیدواری کرد که با ثبت بیشتر آثار طبیعی این شهرستان در فهرست آثار طبیعی کشور، گامی موثر در جهت حفظ آثار تاریخی طبیعی، جذب گردشگران داخلی، خارجی و توسعه و رونق صنعت گردشگری این شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه