ضرب و جرح عمدی بیشترین میزان شکایات در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ضرب و جرح عمدی بیشترین میزان پرونده های قضایی در استان گلستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش زرین نامه؛ هادی هاشمیان، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان اظهار داشت: براساس آمار معاونت فناوری وزارت دادگستری ضرب و جرح عمدی در کشور و به تبع آن در استان گلستان بیشترین میزان رجوع به پزشکی قانونی و تشکیل پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه در تصادفات نیز 20 هزار نفر فوتی داریم که در کشور رتبه 5 را دارد این میزان نیز نیاز به پزشکی قانونی دارند.

به گفته هاشمیان، اگر گواهی پزشکی در این موارد نباشد هر چقدر هم قاضی قدر باشد امکان صدور رای وجود ندارد.

وی با اشاره به کشته شدن سالانه 20 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات تصریح کرد: : آمار مراجعان به پزشکی قانونی در کشور و استان بسیار بالا است، آمار کشته شدگان تصادف که با عدم رعایت اخلاق و مقررات منجر به این نوع از حوادث می شوند گواه این موضوع است.

هاشمیان گفت: اگر پزشکی قانونی یک روز تعطیل باشد امکان اینکه دستگاه‌های دیگر هم نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند، وجود دارد و پزشکی قانونی تعطیل‌بردار و تاخیربردار نیست.

وی اظهار کرد: حرفه پزشکی حرفه مقدسی است که وقتی در کنار قاضی قرار بگیرد این تقدس چندبرابر می شود.

هاشمیان تاکید کرد: در کشور 30 تا 40 درصد پرونده های قضایی باید نظر پزشکی داشته باشند اما کمتر قضاتی سراغ داریم که علم تخصصی پزشکی واقف باشد.

وی افزود: در استان گلستان رفاقت خوبی حاکم است و با مشکلات فراوانی که داریم کارها در استان با رفاقت تسهیل می شود.

هاشمیان تاکید کرد: مردم ما گرفتار هستند و دستگاه قضایی نمود مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه 20 درصد پرونده های قضایی مطالبات بانکی است، گفت: مواد مخدر و طلاق در جامعه در دستگاه قضا نیز نمود دارد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه