بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی گلستان فرسوده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی استان گلستان تخریبی است و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

به گزارش زرین نامه؛ محمدرضا وطنی اظهار داشت: یک سوم فضاهای آموزشی استان گلستان را خیران مدرسه ساز می سازند و حدود 40 درصد فضاهای آموزشی ما تخریبی است و یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی از خیران و حتی نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواست تا در امر مدرسه‌سازی، آموزش و پرورش و دولت را یاری کنند.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 7هزار دانش آموز کلاس اول دبستانی در استان گلستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: با توجه به این افزایش با کمبود نیرو در برخی پایه‌ها در استان مواجه هستیم.

وطنی اظهار کرد: با این تعداد افزایش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی، 18 هزار ساعت نیاز به اضافه کار داریم.

وی افزود: برای کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی تلاش داریم مازاد نیروهای متوسطه 2 را با توجه به اینکه در راستای اجرای طرح 6-3-3 ، امسال در مقطع متوسطه2 پایه اول نداریم به کارگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزایش میزان مشارکت همه عوامل موثر در تعلیم و تربیت را از دیگر سیاست‌های این اداره کل دانست و افزود: تلاش داریم با افزایش کیفیت آموزش و جذب نیروهایی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده‌اند علاوه بر انتقال دانش، تعلیم و تربیت دانش آموزان را هم مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه این اداره کل برای تقویت انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی افزود: با تقویت انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش‌آموزی می توان توانمندی دانش آموزان را افزایش داد و همراهی اولیا و مریبان با آموزش و پرورش سبب ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان می‌شود./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه