بخشش ملوکانه شهرداری و شورای شهر گالیکش

اخیرامتاسفانه شاهد اتفاقاتی در شهر ستم دیده و انقلابی گالیکش هستیم که بی گمان هر که بشنود و بخواند و ببیند انگشت حیرت بر دهان خواهد برد و به تفکری عمیق فرو خواهد رفت که آیا در انتخابات خرداد 92 انتخابی درست برای شهرشان داشته اند یا خیر؟

به گزارش زرین نامه به نقل از مینو خبر؛ از تبعیدهای پر حرف و حدیث، جابجایی های بحث برانگیز، ازآن افطاری پر زرق و برق شورای اداری که البته به زعم دوستان گشاده دستی مسئولان و خوش سلیقگی نام گرفت و از آن ادعای معروف و کم سابقه «حسابرسی» حساب های سال های گذشته شهرداری که توسط سخنگوی شورای شهر مطرح شد و تاکنون پاسخی از سوی مسئولان ذی ربط بدان داده نشده است (بر عکس مسئله افطاری و یا قطع درختان آرامستان که مسئولان شهرداری و شورا در قواره یک مسئول پاسخ گو ظاهر شدند و آنی برای آن ها جوابیه ای ارسال کردند)، که جملگی در کمتر از 100 روز اخیر اتفاق افتاده است بگذریم برگی دیگر از اقدامات پر حرف و حدیث شهرداری رونمایی شد.
سالن ورزشی شهروند شهرداری (سالن ستاد بحران) برگ دیگری از اقدامات پر حرف و حدیث و قابل تامل شهرداری است.
اجازه دهید شما را به روزهای پایانی اسفند سال 93 ببریم؛ نشست خبری فعالان رسانه ای شهرستان گالیکش با شهردار پر جنب و جوش، زیرک و قانون بلد گالیکش.
در انتهای این نشست از سوی خبرنگاران نیلکوه مسئله اجاره سالن ورزشی شهروند مطرح شد که شهردار گالیکش، مدیرکل احتمالی آینده دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان (که البته اگر قانون این اجازه را دهد) تکانی خورد و از خبرنگاران خواهش کرد که از پرداختن به این سوال گذر کنند. اما اصرار ما مبنی بر پاسخگویی شهردار ساعی منجر به خواهش مجدد او شد و ذکر این مطلب که اجاره سالن در خرداد ماه به پایان خواهد رسید و قطعا برای سال بعد در اجاره نامه تجدید نظر خواهد شد.
اندکی جلوتر می رویم؛ 12 فروردین سال 94 در محل پارک جنگلی، دقایقی پیش از آغاز فستیوال کشتی با کمربند گالیکش.
علی اصغر خسروی رئیس شورای شهر گالیکش به همراه تعداد دیگری از همقطارانش در محل پارک حضور داشتند. وقتی دلایل اجاره این سالن را مطرح کردیم رئیس شورای شهر گالیکش اظهار بی اطلاعی کردند!! و پس از اظهارات یکی از کارمندان عالی رتبه شهرداری گالیکش در آن مکان یادشان آمد که مفاد اجاره چه بوده است!! و وی نیز با اظهار ناراحتی از این موضوع پیش آمده وعده پایان قرار داد را داد.
کمی بیشتر جلو می آییم، به روزهای انتهایی مرداد ماه می رسیم. حجم بالای کار و دغدغه های زندگی و ... باعث فراموشی این موضوع شده بود. البته ذکر این نکته را ضروری می دانم که چند باری برای پیگیری این موضوع به شهرداری مراجعه کردیم که شهردار نبود (ظاهرا طبق شنیده ها در اداره کل آموزش و پرورش برای رتق و فتق امور مدیریت شهرستان رفته بودند و یا در استانداری حضور داشتند برای مذاکرات رسیدن به میز مدیرکلی ) و یا پاسخ تلفن های شان را نمی دادند.
به حاشیه نپردازیم و برگردیم به اصل موضوع.
در روزهای پایانی مرداد ماه تماسی با شهردار گالیکش گرفتیم که جوابی ندادند و مجبور شدیم با رئیس شورای شهر گالیکش تماسی برقرار کنیم.
علی اصغر خسروی، رئیس پیشین آموزش و پرورش گالیکش در دوران اصولگرایان و رئیس فعلی شورای شهر گالیکش در دوران دولت تدبیر و امید در پاسخ به پیگیری «نیلکوه»، گفت: شهردار گالیکش درخواست تمدید اجاره سالن به مستاجر قبلی را در ازای مبلغ ماهیانه 1 میلیون ریال (یکصد هزار تومان) داده است!!
رئیس شورای شهر گالیکش که جمعه شب با ما سخن می گفت، ادامه داد: قرار است در جلسه ای که روز یک شنبه برگزار می شود به این در خواست رسیدگی شود. به او گفتم که قطعا این درخواست مورد موافقت اعضای شورا قرار خواهد گرفت که ایشان برآشفت و با قاطعیت اعلام کرد که این گونه نیست ما با هر درخواست شهرداری موافقت نماییم.
علی اصغر خسروی در پاسخ به این سوال که چرا قرار است اجاره سالن بدون برگزاری مزایده تمدید شود، گفت: کسی برای اجاره به ما مراجعه نکرده است و به همین خاطر این تصمیم گرفته شده است.
از او پرسیدیم مگر در جایی اطلاع رسانی کرده اید که تصمیم به واگذاری این سالن را دارید؟ که وی اعلام کرد: خیر؛ بالاخره مردم می دانند که ما این سالن را داریم و نیازی به اطلاع رسانی نبوده است!
البته رئیس شورای شهر گالیکش به سوال ما در این خصوص که مگر اجاره این سالن با دیگر مزایده های شهرداری که علاوه بر آگهی در جراید با نصب بنر در سطح شهر، از طریق سایت نیلکوه و ... اطلاع رسانی می کردید فرق دارد که برای آن هیچ گونه اطلاع رسانی ای نکردید؟ گفت: در این خصوص باید از شهردار بپرسید.
خسروی در این مکالمه سعی فراوان بر این داشت که القا کند برای اجاره این سالن کسی مراجعه نکرده است و به همین خاطر درخواست تمدید اجاره صورت گرفته است.
در پی این اصرار ها وقتی به وی گفته شد که اجازه دهید در سایت نیلکوه در این خصوص تنها برای یک هفته اطلاع رسانی شود تا مشخص شود متقاضی ای برای اجاره هست یا خیر؟ وی این گونه پاسخ داد: ما در جلسه 3 روز پیش خود با این درخواست شهردار مبنی بر تمدید اجاره سالن موافقت کردیم!!
** جناب آقای خسروی مگر دقایقی قبل نگفته بودید که قرار است در 2 روز آینده این درخواست بررسی شود؟ مگر نگفته بودید که قرار نیست هر درخواست شهردار مورد موافقت اعضای شورا قرار بگیرد؟؟جناب آقای خسروی، شما را به عنوان فردی مومن و مذهبی می شناسیم؛ آیا این گونه سخن گفتن شایسته یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران هست؟
و اما:
برای ادامه پیگیری به نزد سید علی اصغر موسوی شهردار فعلی گالیکش رفتیم.
شهردار گالیکش که از قبل آمادگی حضور ما را داشت پرونده اجاره این سالن را آماده بر روی میز خود قرار داده بود.
وی در این خصوص گفت: قیمت کارشناسی برای اجاره این سالن در سال گذشته 840 هزار ریال (هشتاد و چهار هزار تومان) در نظر گرفته شد. در مزایده سال اول 3 متقاضی شرکت کرد:
1 _ هیئت دو و میدانی به ریاست عابدین خسروی (عضو باشگاه سلامت) با مبلغ 000 / 841 ریال (هشتاد و چهار هزار و یکصد تومان)
2 _ علیرضا (قلی) خسروی (عضو باشگاه سلامت) با مبلغ 000 / 845 ریال (هشتاد و چهار هزار و پانصد تومان)
3 _ عباس خسروی رئیس باشگاه سلامت به نمایندگی از باشگاه سلامت با مبلغ 000 / 850 ریال (هشتاد و پنج هزار تومان)
شهردار گالیکش اعلام کرد: چون تشخیص دادم که در این مزایده زد و بندی صورت نگرفته است اقدام به انعقاد قرارداد با بالاترین پیشنهاد که از سوی باشگاه سلامت ارائه شده بود گرفتیم.
وی ادامه داد برای قرار داد سال دوم هم به موجب بند 3 قرارداد که در آن از «تراضی» سخن گفته شده است اقدام به تمدید این قرارداد گرفتیم.
وی در خصوص مبلغ اجاره هم اعلام کرد که در قرار داد سال دوم به ازای هر ماه مبلغ 1 میلیون ریال معادل یکصد هزار تومان از سوی مستاجر پرداخت خواهد شد.
_ آقای شهردار و اعضای شورای شهر، شما چرا در کنار استعلام از اداره تربیت بدنی که سالن های خود را به هیئت های ورزشی اش اجاره می دهد، از اداره آموزش و پرورش که مالکیت تنها سالنش در اختیار خودش است و بنابر شنیده ها در آمدی بالغ بر 30 میلیون ریال از این باب دارد استعلام نگرفتید؟
_ آقای شهردار؛ آیا تنها ایراد قرارداد این سالن همان 16 هزار تومانی است که به این اجاره اضافه کردید، بود؟
_ فقط و فقط ایراد کار همین 16 هزار تومان بود که شما از خبرنگاران خواهش کردید که از رسانه ای کردین این موضوع بپرهیزند؟
_ چگونه قرار داد دهکده گردشگری را که به مبلغ ماهیانه 10 میلیون ریال بود را از طریق پایگاه خبری نیلکوه اطلاع رسانی کردید اما از کنار اطلاع رسانی برای این قرار داد به سادگی عبور کردید؟
_ اعضای محترم شورای شهر گالیکش مگر قرار نبود که در این دوره همه چیز شفاف مطرح شود؟ آیا این است شفافیت؟
_ آیا این گونه اقدامات این شائبه را به وجود نمی آورد که شما عزیزان کمر همت را بسته اید تا شرایط را برای انعقاد قراردادهای پر منفعت برای اعضای ستاد خود مهیا کنید؟
البته شخصیت جناب آقای عباس خسروی به عنوان یکی از فرهیختگان ارزشمند گالیکش محترم اما بهتر نبود شرایطی را مهیا می کردید تا افراد دیگری که از تمکن مالی مناسبی بهره مند نیستند و یا کاری و درآمدی برای اشتغال ندارند از این فرصت مناسب بهره مند می شدند؟
بهتر نبود لااقل این شرایط را برای امثال غلام چناشکی که به زعم همکار عزیزم محمد جوان، «سلطان و اسطوره بی چون و چرای فوتبال گالیکش» است مهیا می کردید تا از این خوان نعمت بهره مند می شدند؟
به امید آن روزی که شهر برای همه شهروندان باشد.
خدایا نگویم چنان کن سر انجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
خدایا چنان کن تو امروزمان کار
که فردا نگویندمان نابکار
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه