‌بازگشایی جاده توسکستان در مسیر گرگان - شاهرود

‌مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان از بازگشایی جاده توسکستان در مسیر گرگان- شاهرود که بدلیل بارش شدید باران و ریزش کوه در حوزه روستای کوهستانی شاهکوه بسته شده بود، خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ عادل مصدقی روز چهارشنبه اظهار کرد: همچنین مسیرهای روستایی دهنه محمدآباد در حوزه استحفاظی شهرستان علی آباد به جز راه سیاه مرزکوه که بر اثر سیلاب مسدود است، باز شده است.

به گفته وی، به دلیل حجم بالای سیل گرفتگی و رسوبات در محور سیاه مرزکوه، راهداران همچنان در حال پاکسازی این مسیر و بازگشایی آن هستند.

مصدقی افزود: در پی شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان از روز گذشته و وقوع بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در ارتفاعات بویژه مسیر گرگان - توسکستان – شاهرود شاهد آبگرفتگی همراه با گل و لای و سنگ در چندین نقطه این مسیر، حد فاصل روستای شاهکوه علیا تا انتهای حوزه استحفاظی استان گلستان بودیم.

وی ادامه داد: در مسیر فاضل آباد به روستاهای دهنه محمد آباد در حوزه استحفاظی شهرستان علی آباد نیز آب گرفتگی بیش از 15 نقطه از سطح این راه از 50 متر تا حدود 400 متر و به ارتفاع متوسط 40 سانتی متر همراه با گل و لای و سنگ موجب بسته شدن مسیر و قطع رفت و آمد شده بود.

به گفته وی، در این خصوص هفت اکیپ راهداری با استفاده از ماشین آلات مجهز راهداری اعم از لودر، گریدر و سواری های کمک دار با آمادگی قبلی و با بکارگیری 60 نفر، در این مسیرها حضور یافته و برای هدایت و کنترل ترافیک عبوری و پاکسازی سطح راه و برقراری ترافیک ایمن اقدام شد.

مصدقی با بیان اینکه هم اینک مشکلی در تردد از محورهای استان وجود ندارد، اظهار کرد: کارشناسان جهت ارزیابی خسارات به این مناطق اعزام شده اند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان در ادامه با اشاره به شرایط نامساعد جوی تا روز پنجشنبه از رانندگانی که قصد عبور از جاده های استان را دارند، خواست که قبل از سفر حتما از طریق تلفن گویای 141 و هواشناسی از وضعیت مسیرها و شرایط جوی مطلع شوند.

مصدقی همچنین از هم استانی‌ها خواست که در مسیر سیلاب و در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکرده و خودروهای خود را در مکان‌های بلند و مرتفع پارک کنند.

استان گلستان واقع در شمال ایران پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد./ ایسنا

اخبار مرتبط:

بارش باران و تگرگ در گلستان / راههای منتهی به استان سمنان مسدود شد / شدت خرابیها در دهنه محمد آباد کتول

محور گرگان به شاهرود استان سمنان مسدود است

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه