صنعت چاپ ابزار پویایی و توسعه کشور+ تصویر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد علی آباد کتول گفت: صنعت چاپ ابزاری مهم پویایی و توسعه کشور و ماشین تولید و انتشار علم است.

به گزارش زرین نامه؛ نشست بزرگداشت روز صنعت چاپ با حضور صاحبان چاپخانه های علی آبادکتول در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حسن دیلم در این نشست گفت: روز صنعت چاپ یاد آور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از کارگران، صنعتگران و هنرمندان در توسعه فرهنگ ایران زمین است.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت چاپ اظهار کرد: یازدهم شهریور ماه 1382، با تلاش اسداله جامی مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و به عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم ایرانیان جای گرفت.

دیلم صنعت چاپ را به معنای توسعه و پویایی توصیف کرد و اذعان داشت: صنعت چاپ ابزار ارتقاء فرهنگ و ماشین تولید و انتشار علم است که اگر نبود انتقال دانش و بسیاری از نیازهای جامعه نیز با مشکلات فراوانی مواجه می شد.

وی اظهار کرد: رشد علم و تکنولوژی مدیون توسعه ی صنعت چاپ است و توسعه در کشور بدون توسعه ی چاپ کتاب و فرهنگ کتابخوانی اتفاق نخواهد افتاد.

دیلم با بیان اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی تحول بزرگی در حوزه صنعت چاپ نیز رخ داده است، افزود: توسعه ی مطبوعات و بسیاری از رسانه های ارتباط جمعی نیز در گرو توسعه ی صنعت چاپ است و در بخش صادرات کالاهای تولیدی نیازمند توجه به صنعت چاپ و بسته بندی کالا هستیم.

sanatchap 2.jpg - 51.23 کیلو بایت

رمضانعلی ابری خبرنگار افتخاری زرین نامه

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه