انتقال آب زرین گل موقتاً‌ متوقف شد/ با پروژه قطری شدیداً مخالفم

نماينده مردم علي آبادکتول در مجلس شوراي اسلامي مخالفت شدید خود با انتقال آب سرچشمه هاي زرین گل را اعلام کرد و گفت: پروژه انتقال آب زرین گل به استان سمنان به طور موقت متوقف شده است.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت اله نوروزي در تجمع اعتراض آمیز "ستاد مردمی بازگشت چشمه های زرين گل" به انتقال آب سرچشمه های زرین گل به استان سمنان که با حضور مسئولان و بومیان منطقه برگزار شد، اظهار کرد: طرح انتقال آب سرچشمه های زرین گل به استان سمنان 10 سال پيش به تصويب رسيد اما در حال حاضر شهرستان علی آبادکتول دچار معضل شدید کم آبی است و امکان انتقال آب به سایر استان ها و شهرستان ها را ندارد.

وی با اشاره به پیشینه مخالفت های خود با انتقال آب زرین گل و پیگیری تحویل گرفتن مرزهای جغرافیایی علی آباد کتول از سمنان، اظهار کرد: در سال 1391 و در اولين ماه هاي حضور در مجلس شوراي اسلامي از رييس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور تعيين مرزها و واگذاري عرصه هاي حوزه علي آبادکتول (شيرين آباد) که در مديريت منابع طبيعي سمنان است، را خواستار شدم.

وي اظهار کرد: در مهرماه همان سال و در جلسه پيگيري بازگشت حوزه سرزمینی علی آبادکتول، اجراي این موضوع به معاونان سياسي امنيتي استانداري سمنان و گلستان واگذار شد اما اين مهم تاکنون محقق نشده است.

نوروزی همچنین با اظهار مخالفت شدید خود از انتقال آب شهرستان علی آبادکتول به استان سمنان با وجود مشکلات کم آبی در این شهرستان، تاکید کرد: در نطق پيش از دستور 27 مرداد ماه 94 در صحن علني مجلس دوباره موضع مخالفت خود با انتقال آب به استان سمنان را اعلام و به وزير نيرو و رئيس جمهور تذکر داده ام.

وي تصریح کرد: مسئولان و نمايندگان گلستان به دليل قطع درختان و تخريب جنگل ابر و همچنين موضوع کمبود شديد آب در گلستان و به ويژه علي آبادکتول با اجراي اين طرح به شدت مخالف هستند و با پيگيري هاي انجام شده اين طرح هم اکنون و به طور موقت متوقف شده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه