توسعه پایدار در گروی ضوابط محیط زیست است

مشاور امور جوان استاندار گلستان گفت: توسعه پایدار در شرایطی امکان‎پذیر است که توسعه با رعایت ضوابط محیط زیستی اتفاق بیفتد.

به گزارش زرین نامه؛ علی نصیبی در پنجمین نشست جوانان دهه هفتادی استان گلستان با محوریت هم‎اندیشی در رابطه با موضوعات محیط زیست اظهار کرد: استان گلستان جوانان فعال و پیگیر دارد که در قالب جوانان دهه هفتاد گردهم می‎آیند و در هر جلسه با حضور یک مدیر کل استان به بررسی مباحث و مشکلات آن اداره کل می‎پردازیم.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج جلسه در خدمت مدیر کل‎های استان گلستان بودیم، افزود: نشست با مدیرکل‎های میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از جمله نشست‎های گذشته جوانان دهه‎هفتادی‎ در گلستان بوده است.

مشاور امور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه حوزه محیط زیست حوزه گسترده‎ای زیادی دارد و تمام اکوسیستم‎ها را در بر می‎گیرد، افزود: در نحوه استفاده از محیط زیست سه دیدگاه متفاوت وجود دارد و نخستین دیگاه رادیکالی‎ است که با هرگونه استفاده از محیط زیست مخالف است و با بزرگنمایی استفاده از محیط زیست را در نطفه خفه می‎کند.

نصیبی بیان داشت: نگاه صرفا صنعتی دیدگاه دومی است که در محیط زیست وجود دارد و استفاده هر چه بیشتر بدون آن که به این نکته توجه داشته باشد که محیط زیست میراث آیندگان است و باید آن را حفاظت کنیم را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه دیدگاه سوم به توسعه پایدار با حفظ محیط زیست و رفاه حال توجه دارد، گفت: این دیدگاه عقیده دارد که در استفاده از محیط زیست نباید روند توسعه متوقف شود بلکه مهندسی محیط زیست باید صورت بپذیرد به گونه‎ای که استفاده از محیط زیست کمترین آسیب را به همراه داشته باشد.

مشاور امور جوان استاندار گلستان متذکر شد: توسعه پایدار در شرایطی امکان‎پذیر است که توسعه با رعایت ضوابط محیط زیستی اتفاق بیفتد.

نصیبی خاطرنشان کرد: امیدواریم نشست دهه هفتادی‎ها زمینه همکاری بیشتر با محیط زیست را در استان گلستان فراهم کند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه