22 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی با دانشگاه گلستان منعقد شد

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان از انعقاد 22 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی این دانشگاه خبر داد و این وضعیت را ناشی از توان خوب دانشگاه در اعضای هیئت علمی و دانش فنی برشمرد.

به گزارش زرین نامه؛ مهناز اقدسی  در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه وظیفه دارد مشکلات دستگاه‎های اجرایی و ادارات را حل کند که این مهم در سایه قراردادهای پژوهشی محقق می‎شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه گلستان سال گذشته 28 طرح پژوهشی را با ادارات استان منعقد کرد این دانشگاه در زمینه اجرای طرح‎های پژوهشی، اختراعات و فناوری اتفاقات خوبی رقم زده است.

فقط سر و صدای دانشگاه کارآفرین در گلستان به گوش می‎رسد

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان با بیان اینکه پژوهش لازمه پیشرفت یک کشور است، افزود: در ابتدای دولت یازدهم بودجه پژوهشی دانشگاه گلستان یک میلیارد و 200 میلیون بود که این رقم اکنون به 2 میلیارد و 100 میلیون افزایش یافته است.

اقدسی از رشد مقالات ISI از 200 مقاله به 400 مقاله در مدت دو سال دولت یازدهم خبر داد و اظهار کرد: این روزها خیلی صحبت از دانشگاه کارآفرین می‎شود که فقط سر و صدای آن به گوش می‎رسد اما نمود ظاهری آن دیده نمی‎شود، دانشگاه گلستان می‎تواند به عنوان یک دانشگاه چابک پایه‎های خود را در بخش‎های علمی منطقی کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گلستان به سمت دانشگاه کارآفرین در حال حرکت است بر لزوم فرهنگ‌سازی این مهم تاکید کرد و گفت: دانشجویی که وارد دانشگاه می‎شود باید با فرهنگ کارآفرینی آشنایی پیدا کند.

دانشگاه گلستان در رتبه‎بندی دانشگاه‎های کشور رتبه 46 را کسب کرد

معاون پژوهشی دانشگاه گلستان از برگزاری کارگاه‎های متعدد و تورهای صنعتی خبر داد و افزود: توانمندسازی دانشجویان و هیئت علمی به سمت کارآفرینی یکی از اولویت‎هایی است که پیگیری می‎شود.

اقدسی از کسب رتبه هفتم دانشگاه در حوزه فناوری نانو خبر داد و به وضعیت رتبه‎بندی دانشگاه در سال 1392 اشاره کرد و گفت: دانشگاه گلستان در رتبه 46 قرار دارد که با بهبود وضعیت فضای فیزیکی و افزایش امکانات یقینا رتبه دانشگاه گلستان در سال آینده ارتقاء خواهد یافت./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه