پدر سردار شهید قاسم تازیکه به عرش پر کشید

زرین نامه: حسن تازیکه پدر پیر و نابینای سردار شهید قاسم تازیکه عضو برجسته اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلادر سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ لحظاتی پیش رضا تازیکه برادر سردار شهید قاسم تازیکه حماسه ساز عملیات والفجر 8 و عضو برجسته اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا در تماس تلفنی با خبرنگار گلستان ما با اعلام این خبر افزود : پیکر پاک این مرحوم فردا صبح در روستای قلندر محله گرگان تشییع و در همین روستا به خاک سپرده خواهد شد.

وی اعلام کرد : مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حسن تازیکه روز جمعه در مسجد جامع روستای قلندرمحله گرگان برگزار می گردد .

مرحوم حسن تازیکه بعد از شهادت پسرش قاسم در عملیات کربلای 5 به شدت ناراحتی می کرد و یعقوب وار به دنبال یوسف خود اشک ریخت تا این که در اواخر عمرش نابینا شد .

قاسم تازیکه از حماسه سازان دفاع مقدس استان گلستان می باشد که دلاوری وی در عملیات والفجر 8 بارها از زبان محسن رضایی فرمانده سپاه در جنگ ، سردار رحیم صفوی از فرماندهان جنگ ، سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران جنگ و سردار کمیل کهنسال و دیگر فرماندهان نقل شده است .

هنوز هم این فرماندهان وقتی به گرگان می آیند به خاطر پاسداشت حماسه قاسم تازیکه در عملیات والفجر 8 به دیدار خانواده وی رفته و از انها دلجویی می کنند .

قاسم تازیکه در عملیات والفجر 8 مسئول دسته غواصان لشکر 27 کربلا بود که جزو اولین نفراتی بود که به فاو رسید و از پشت بی سیم به مرتضی قربانی خبر اعلام ورود خود به فاو را داد و در این لحظه صدای تکبیر برخاست .

او در همین عملیات تکه سیمی را به خود و دیگر اعضای گروه غواصی وصل می کند و جلوی سیم را رها می کند . مرتضی قربانی فرمانده لشکر 25 کربلا به وی می گوید : قاسم این تیکه را پاره کن مانع کارتان می شود . قاسم امتناع کرد و آقامرتضی درهم شد . تا انجا که خود قاسم به حرف آمد و گفت : این تکه متصل به امام زمان است که هدایتگر ما در این عملیات است . این خاطره زیبا بارها و بارها نقل شده است .

قاسم تازیکه از زمره شهدای گلستانی است که پاکی و اخلاص وی باعث شده چندین مورد کرامت از وی دیده شود که در وقت مقتضی بدان خواهیم پرداخت و ان شاء الله قصد داریم در کتابی از این شهید بزرگوار به نیکی یاد شود .

گلستان ما این ضایعه تاسف انگیز را به خانواده تازیکه تسلیت عرض می نماید .

انتهای خبر /