پيام مهم رهبر انقلاب در پي فاجعه امروز سرزمين منا/ اعلام سه روز عزاي عمومي در کشور

در پی فاجعه مصيبت بار منا و کشته شدن جمعي از حجاج بيت‌ الله الحرام رهبر معظم انقلاب اسلامی پيامی صادر کردند.

به گزارش زرین نامه؛ متن پيام به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

فاجعه‌ي مصيبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثيري از ضيوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الي‌الله از کشورهاي گوناگون، اندوهي بزرگ در جهان اسلام پديد آورده و عيد آنان را عزا کرده است. در ميهن عزيز ما نيز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزيزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزاي آنان نشسته‌اند. اينجانب با قلبي سرشار از غم و همدردي با مصيبت‌ديدگان، اين حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلي الله عليه و آله) و به ساحت مقدس ولي الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزاي اصلي است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ويژه در ايران عزيز تسليت عرض مي‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحيم و شکور را براي اين ميهمانان گراميش و شفاي عاجل آسيب‌ديدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت مي‌نمايم و يادآور مي‌شوم:

۱. مسئولان نمايندگي اينجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرساي خود در شناسايي جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررساني سريع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کساني که توانايي دارند به آنان کمک کنند.

۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج ديگر کشورها نيز تعميم دهند و حق برادري اسلامي را به انجام رسانند.

۳. دولت سعودي موظف است مسئوليت سنگين خود را در اين حادثه‌ي تلخ پذيرفته و به لوازم آن به قاعده‌ي حق و انصاف عمل کند. مديريت غلط و اقدامات ناشايسته که عامل اين فاجعه بوده نبايد از نظر دور بماند.

۴. جان‌باختگان اين حادثه انشاالله مشمول اين کلام نوراني قرآن‌اند که: «و من يخرج من بيته مهاجرا الي الله و رسوله ثم يدرکه الموت فقد وقع اجره علي الله» اين براي بازماندگان، تسلاي بزرگي است. آنان پس از طواف و سعي و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به ديدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ويژه احديتند. اينجانب با تسليت دوباره به عزادارن، سه روز عزاي عمومي در کشور اعلام ميکنم.

والسلام علي عباد الله الصالحين
سيد علي خامنه‌اي
دوم مهر يکهزار و سيصد و نود و چهار

منبع: خراسان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه