رجبلي: ورود فرزندان بدون مراقبت به فضای مجازی ممنوع / زنگ خطر جرایم اینترنتی ۱۸ سال است به صدا درآمده

رییس پلیس فتا گلستان گفت: خانواده ها باید دراستفاده فرزندان اینترنت و فضای مجازی نظارت کنند تا شاهد ارتباط ها و سو استفاده از دختران و پسران کم سن و سال نباشیم.

به گزارش زرین نامه  به نقل از کلاس بیست ، «حبیب الله رجبلی» در جمع روانشناسان مدارس و مددکاران استان گلستان درگرگان، اظهار کرد: زنگ خطر جرایم اینترتی با ورود اینترنت در ۱۸ سال پیش به صدا درآمد اما پلیس فتا با هدف مبارزه با جرایم فضای مجازی و تامین امنیت مردم چهار سال پیش راه اندازی شد.

وی افزود: میزان جرایم اینترنتی با شگردهای مختلف رو به افزایش است و خانواده ها و نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض خطر این جرایم قرار دارند که با آشنایی و آموزش در این فضا می توان از آن پیشگیری کرد.

رئیس پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: کاربران ایرانی بخصوص خانم ها بدون اطلاع از نحوه تنظیمات حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، با ارزش‌ترین اطلاعات و خصوصی ‌ترین تصاویر را بدون رعایت حریم در این شبکه‌ها منتشر کرده و بیش از سایر کاربران در جهان آسیب‌ پذیر بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اینترنتی قرار می ‌گیرند.

شبکه های اجتماعی درحال تغییر ساختار‌های فکری و فرهنگی جامعه است

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی درحال تغییر ساختار‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند، ادامه داد: زمانی که این تصاویر در اختیار مجرمین قرار گیرد بدون شک برای یک دختر و زن می‌تواند تبعات سنگین روحی و اخلاقی و حیثیتی را به دنبال داشته باشد .

رجبلی اذعان کرد: کلاهبرداری با ایمیل و پیام کوتاه ، تهدید، اخاذی و مزاحمت از طریق اینترنت ، جرایم علیه مقدسات اسلامی، استفاده غیرمجاز از پهنای باند مخابراتی و طراحی صفحات تقلبی درگاه های پرداخت الکترونیکی بانک ها را جرایم شایع در فضای مجازی است.

براین اساس، ۵۶ درصد جرایم فضای مجازی در گلستان برداشت غیر مجاز بوده، هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب با ۱۸ درصد و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی نیز با ۱۰ درصد در رتبه سوم جرایم فضای مجازی در گلستان هستند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه